darkolivee@gmail.com

2 Temmuz 2011 Cumartesi

gurur tablomuz... varan 2


  Sırada Deryacığım var, derya ile tanıştığımda ben normal kiloma inmiştim, ama o kadar ilgiliydi o kadar sevecen bir yapıdaydı kii, ortamımız harika olmuştu,  kalan 3-4 kilomuda eğlene eğlene verdim :)

canım iyiki seni tanımışım, kilo almamın vermeye çalışmamın en güzel yanları da bu güzel arkadaşlıklarım...






Merhaba arkadaşlar,
Ben Derya, 27 yaşındayım, evliyim. Size hem darkolive ile tanışma hikayemi, hem de mutsuz, karanlık hayatımı baştan inşa edişimi anlatmak istiyorum J
Bundan 1 sene önce 92 kiloyu tartıda gördüğüm günü unutamıyorum, kilomu soranlara bilmiyorum tartılmadım ama 80 filanımdır deyişim gözümünü önüne gelmişti…
Ne insanların sözleri, ne kıyafet bulamayışlarım, ne kilomun bel fıtığına etkileri hiç biri değilde o tartıdaki rakam beni getirmişti kendime.Hayatımda ilk defa 46 bedenle tanışmıştım, “ya bu bana büyük gelir” deyip de kabine girip denediğimde önü kapanmayan pantalonların da büyük katkısı oldu tabi

Alınan hediyeler hep şal ya da bedeni olmayan başka ürünlerle değiştirilmeye mahkumdu..Beni beğeneni ben beğenmem, benim beğendiğim de beni beğenmez misali nerede ruhumu yansıtan bir kıyafet bulsam imkanı yok beden bulamam…Nerde büyük beden bulsam içine bile girmek istemeyeceğim bir kıyafet olur. Denemek bile meseledir zaten büyük beden için kapıdan girdiğiniz anda peşinize takılan tezgahtar (bunun da mantığını iç anlamam, en sinir olduğum şeylerden biridir) yargılayıcı gözlerle ağzınızın payını verir zaten daha siz bir şeye elinizi bile atmadan…
Bir arabaya birkaç kişi binmek zorunda kaldığınızda “ben yürürüm” deyip sıyrılmaya çalışırsınız, çünkü en büyük yük sizsinizdir, sığmayacak olursanız sizin yüzünüzdendir hep, öyle olmasa bile öyle hissedersiniz. Bir piknikte, eğlencede deli dolu fotoğraflar çekilirken hoplayıp zıplayarak sevdiğinizle fotoğraflar çekilemezsiniz, fotoğraf makinesi size doğrultulduğu anda tek düşündüğünüz aman bir yerim çıkmasındır, o gerginlikle mutlu olduğunuzu bile yansıtamazsınız fotoğraflara..

Yolda görülen her tanıdığın “kilo almışsın” demesi artık sizde otomatik tepkilere yol açar. “Evet ya biraz aldım” dersiniz, gayet doğal bir şey gibi fakat yalnız kaldığınızda içinizdeki mutsuzlukla sadece siz baş etmek zorunda kalırsınız. Sizden yaşça büyük arkadaşlarınızın ya da ablanızın yanında size daha büyükmüş muamelesi yapıldığında sanki hayatınızın birkaç yılı sizden çalınmış gibi hissedersiniz. Teyze bile diyenler çıkar hatta sizi belki olduğunuzdan 10 yaş yaşlı görüp…

İç çamaşır bedenleriniz bile büyür, hele ki benim gibi kalıplı bir kadınsanız kendinizi uzaylı gibi hissetmeniz işten bile değildir…Artık tahrişler ve yaralar başladığında bedeninize nasıl bir ceza verdiğinizi fark etmek büyük şanstır..Bana ne mutlu ki bir site sayesinde darkolive ile tanıştım ve bunu geç olmadan fark ettim.Ve özgüven öyle hassas bir duygudur ki gerçekten sağlam temellere inşa edilmediyse kendinizi o dünyanın en çirkin kadını gözüyle baktığınızda onarılması çok zor bir yara alır. Kilolarınızın sizin elinizden aldığı özgürlüklere, siz de içinize kapanarak yenilerini eklersiniz..Makyaj yapmaz, saçınıza bakmaz, daha da özensiz giyinirsiniz..Nasıl olsa şişman ve çirkinsinizdir ve ne yaparsanız yapın çirkin gözükeceksinizdir.. İşte bu yolda yapacağınız en büyük yanlış budur…Şişman kadın çirkin kadın demek değildir…Biz güzel olmaktan çok bunu daha rahat hissedebilmek, yaşayabilmek, hareket özgürlüğümüzü geri kazanabilmek ve en önemlisi sağlımıza kavuşmak için yaptık..Sakın bu yanılgıya düşüp kendinizi aşağılamayın..

Bu konuda en büyük örnekleri bana yine darkolive arkadaşım sunmuştur.. Onun özgüveninden bu güne kadar çok ders aldım kendime J
Bunları anlattım çünkü hepsini bütün ağırlığıyla, bütün karanlığıyla ben yaşadım. İçimde en derinde o mutsuzluğu, yorgunluğu hissettim..

1 sene önce 92 kiloyla diyete başladım, 5 ay azmettim ve 80 kilo oldum, hedefim 75’ti..Bana yeteceğini düşünmüştüm 75’in..Ama araya kış dönemi girdi ve ben bil bile aynı hataları yaptım ve tekrar 87 oldum.  O kadar çabamı, emeğimi kendi ellerimle sildim..Ama hatalar insanlar için..
İşte tam bu dönemde bana ne mutlu ki (hatta hayatımın en büyük ikinci şansı diye tanımlıyorum) darkolive ile ve onun kadar iyi ve sevgi dolu birkaç arkadaşımın daha olduğu bir siteyle tanıştım.

Orasıyla tanıştığımda metabolizmamın yavaş olduğunu düşünen, kışın spor yapılamayacağına inanan ve en önemlisi kendine inanmayan güvenmeyen biriydim..O günün üzerinden 6 ay geçti ve ben şu an onların sayesinde 72 kiloyum..75 olan hedefimi 70 yaptım J Hedefime sadece 2 kilom kaldı.
Şu an ömrümde hiç giyemediğim cesaret edemediğim şeyleri deniyorum, kendimi cıvıl cıvıl bir genç gibi hissediyorum tekrar…Bunu hissetmek her şeye ama her şeye değer..Kabinde kan ter içinde aynaya bakmak yerine dışarı çıkıp rahat rahat bakıyorum ve herkesden iltifat almanın tadını çıkarıyorum..

En önemlisi daha neşeliyim, daha aktifim, daha pozitifim ve çevremede bunu yansıtıyorum..Gülüşüm, bakışım, enerjim her şeyim değişti, yepyeni bir insan oldum..

Darkolive’in bu bloğu açmaktaki amacı hem zevklerini insanlarla paylaşmak hem de bana yaptığı gibi ulaşabildiği tüm kilosundan dolayı mutsuz olan insanlara yardım edebilmek..Ben de onun başarı öyküsünü okuduktan sonra karar vermiştim her şeye..Ve umarım onun yazıları da ve benim bu yazımda kimi insanlara umut olur ve siz de yeni hayatınızı inşa etmeye bunları okuduğunuz günden başlarsınız…
İnanın zor değil, sadece sabır,azim ve irade..Siz bunları vereceksiniz ve karşılığında o hep arzu ettiğiniz hayatınızı alacaksınız.

                                     Sizce çok bir bedel mi???


canım eline diline yüreğine sağlık, o kadar güzel yazmışsın kii, gözlerim dolarak okudum...

arkadaşlığımız daim olsun canım...

yazının altına yorum yapabilirsiniz...

13 yorum:

  1. Süper yazı olmuş deryacım .. Aramıza sonradan ama istikrarlı ve vazgeçilmez olarak geldin ..
    pozitif enerjin yazdığın her yazıya işliyor ..

    YanıtlaSil
  2. canım benim, yüreğine, ellerine sağlık. okurken neredeyse her satırda kendimi buldum. tekrar tebrik ediyorum deryacım

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler kızlar, hepsinde sizin de emeğiniz var..

    YanıtlaSil
  4. DERYACIMM ÇİÇEMMM :) ELLERİNE SAGLIK MUHTEŞEM BİR YAZI OLMUŞ HARİKA İFADE ETMİŞSİN DÜŞÜNCELERİNİ SENİ ÇOKKKK TEBRİK EDİYORUM VE İNANIYORUM Kİ BU YAZIN BİR COK KİŞİYE IŞIK TUTACAK İYİKİ VARSIN
    SEVDA

    YanıtlaSil
  5. Sevdacım çok teşekkür ederim, ustalarımla ben birilerine umut olabilirsek ne mutlu bize :)

    YanıtlaSil
  6. vay be ...deryam nasıl güzel yazmışsın.türkçe öğretmeni olmalıymışsın canım benim..o kadar kendinden emin ve pozitifsin ki yazıların her zaman bize moral oldu.bu bloga da katkısı büyük olacaktır eminim.harikasın canım azmettin başardın.tebrikler..

    YanıtlaSil
  7. deryacım yazın gerçekten cok guzel olmuş. çok etkilendim. umarım umutsuz bi çok insana umut olursunuz

    YanıtlaSil
  8. Kızlar çok teşekkürler güzel sözleriniz için, hakediyorsam ne mutlu, hepsinde emeğiniz var ayrı ayrı..

    YanıtlaSil
  9. resmen hislerimi anlatmışsınız.. o kadar sıkıldım kı ^yüzü güzel ama şişman^ laflarından.. Ben de 92 kılodan 75 kıloya dustum 7 ayda (aşık oldum ve aşık olduğum adam malesef insanları sadece bedenine göre değerlendiren bi embesil!! Bunun için ona değil kendime kızıyorum nasıl böyle işe yaramaz bi adama tutuldum diye ama gönül ota da konuyor diğerine de.. neticeten bir hırsa gelip başladım diyete spora falan fılan ama en son görüşmemizde ^^yani aslında çok da değişmemişşin vermedin mi hiç^^ lafı çıkınca ağzından bıraktım diyeti filan :( 77 oldum ve panık halınde yemek yıyorum su an :( çok korkuyorum geri alıcam diye çok da kızgınım kızdıkça öfkemi kendimden çıkarıp yemek yiyorum ve daha çok mutsuz oluyorum :( sanırım bir desteğe ihtiyacım var bilmiyorum kendimi çirkin değersiz vs.. gbi bütün luzumsuz hislerle dolduruyorum farkındayım ama engel olamıyorum :)ole işte okuyunca bunları yazmaktan alamadım kendimi..

    YanıtlaSil
  10. canım benim ne güzel anlatmışsın, beden küçülmek süper bir duygu dimi :) ama asla yeme krizlerine girme, canın ne istiyorsa bir parça al, bırak inan ki sonunda kendini çok iyi hissedeceksin, yeme yerine içmeyi tercih et her zzaman, bende 60.5 kilodaydım, 15gün tatile çıktım 63lerdeyim şu anda, bu bile rahatsız ediyor beni...
    derlerdi de innamazdım, aman allahtan cezasını istiyor şımarık derdim, ama gerçekten öyle değil, o kadar alışıyor ki insan, onun için lütfen kendine haksızlık etme, o 2 kiloyu vermek için neler çekiyoruz nelere katlanıyoruz değil mii???
    pes etme lütfen!!!

    YanıtlaSil
  11. 72 kilo mu? walla ben 60 62 sandim.
    cok kilo vermis gibi duruyor.
    süper olmus <3

    YanıtlaSil
  12. b e z a u b e r n d, öncelikle böyle sana değil, bedenine değer veren bir adam, sen 50 kiloda olsan gene kendini değersiz hissetmene neden olur, biliyorum beni ilgilendirmez ama söylemeden edemedim. Ayrıca sen kendi ruh ve beden sağlığın için sakın bu yolu bırakma, bazen gramlar kıymete biniyor öyle zor veriyoruz. Boşver herkesi, bu yola kendin için çıktığında çok daha keyif alacaksın :)

    Çirkin Hatun çok teşekkürler, boyumun avantajını yaşıyorum biraz, ama 68 olduğumda tam hayallerimdeki görüntüye kavuşacağım sanırım. :)

    YanıtlaSil
  13. Bende kilo vermek istiorum banada yardımcı olurmusunuz??

    YanıtlaSil

google hesabınız yoksa NAME/URL yazan kısma isminizi yazıp URL'i boş bırakarak yorum bırakabilirsiniz.

yorum için teşekkürler...

Thank you for your comments...