darkolivee@gmail.com

9 Ocak 2012 Pazartesi

Arkadaşım Chocolate'nin Başarı Öyküsü 50 Kilo Verdi :)gurur tablomuz varan 5








Suan tam 50 kilo vermis durumdayim. Diyete basladigimda yani Subat 2011 de 135 kilodaydim, suan 85 kiloya düstüm. Diyete baslarken ulasmak istedigim kiloya ulasmis durumdayim, ancak hedefimi 75e düsürdüm yani bir 10 kilocugum kaldi. 

Artik gezmeye tozmaya giyinmeye kusanmaya ve özellikle fotograf cektirmeye bayiliyorum :) Genclik yillarima geri dönmüs durumdayim ve her anin tadini doya doya cikariyorum. Diyete baslamadan önce eski halime geri dönmek benim icin cok uzak bir hayaldi ama ugrastim didindim ve o hayalimi gerceklestirdim :) 

Bu arada diyete basladigimda korktugum gibi vücudumda sarkmalar olmadi, herhalde bol sporla zayifladigimdan olsa gerek. Sadece gögüslerimde biraz sarkma oldu ama oda kacinilmazdi herhalde cünki kiloluyken asiri iri olmuslardi. Gögüsleri fazla takmiyorum ama doktorum istedigim kiloya ulastigimda gögüsleri diklestiririz sigorta üstlenir deyip beni rahatlattigi icin :)

Dertlerden tasalardan yemekten baska hicbir zevkim kalmamisti, zaten bütün gün masa basinda calisiyorum birde eve gidip hic durmadan yemek yer olmustum. Disariya cikmaktan nefret ediyordum. Bir zamanlar zayif ve insanlar tarafindan hep begenilen ve güzel bulunan biriydim. Öyle ki uzun zamandir görmedigim insanlar beni bu halimle görmesin diye dua eder olmustum artik. 

Baktimki insanlar görüntünden dolayi insani disliyor, adam yerine koymuyor ve yokmussun gibi davraniyor, birde baktim cok istedigim halde cocugumda olmuyor karar verdim. Önce hayati tehlikesi oldugunu bile bile migdemi kücültmeyi düsündüm cünki birtürlü yemeyi birakamiyordum spora gelince artik cok kiloluydum 100m yürümek bile cok zorluyordu hal böyleyken spor yapmak imkansiz geliyordu. 

Yillar önce günde 2 saat ip atlayarak bir ayda 13 kilo veren biri olarak bunu yine basarabilecegimi düsündüm sonra. Gittim kendime bir Crosstrainer aldim. Ilk günü 30 dakika ile basladim spora. Bu 30 dakika birtürlü gecmek bilmedi cok zorlandim ama pes etmedim biliyordumki birkac gün sonra alistiktan sonra göz acip kapayincaya kadar gececek. Zamanindada 10 dakika ile baslamistim cünki ip atlamaya. 

Nitekim dedigim gibi oldu, baktimki artik 30 dakika cok cabuk gecmeye basladi, mola verip tekrar 30 dakika spor yapmaya basladim yani toplam 1 saate cikardim sporu. Birkac gün sonra okadar alismistimki 1,5 saate cikardim, önce 45 dakika yapip araya mola koyup tekrar 45 dakika yapmaya basladim. Suan 1,5 saatte sabit kaldim ama bazen zamanim cok oldugu zaman kendimi zorlayip 2 saat yapdigimda oluyor. 

Yeme aliskanligina gelince. Bir diyetin en zor yani tipki sporda oldugu gibi az yemeye alismaktir. Ilk birkac gün ölüm gibi geliyor insana ancak alistikdan sonra cocuk oyuncagina dönüyor hersey. Ilk bir-iki hafta gercekten cok zor. Önemli olan dayanamayip cikolata-börek veya buna benzer seyler yediginizde nasil olsa rejim bozuldu deyip yemeye devam etmemek. Hicbirzaman tam anlamiyla dört dörtlük bir rejim yapamazsaniz mutlaka bazi zamanlarda bozulacaktir diyet ve bu gayet zararsizda siz sadece vazgecmeyin!

Spor yapdiginiz zaman zaten okadar emek verip yaktiginiz kalorileri alt tarafi bir börek (!) icin mesela geri almaya kiyamiyorsunuz. Ben artik yiyecegim seylerin kalorisine bakiyorum ve görüyorumki 100 grami benim yapdigim bir saatlik spora bedel, dünyanin en lezzetli seyi olsada yiyemiyorum! 

kilo vermek icin bazi püf noktalarina dikkat etmekte fayda var iste bana kilo vermekte yardimci olan noktalar: 

1. Kahvalti cok önemli, Kahvalti yapmadigimiz günler Metabolizmamiz yavaslar ayrica Aksam gec saatlerde büyük bir aclik sarar sizi inanin bu tecrübe ile sabit!

2. Aciktiginiz zaman önce bir bardak su icin, bazen susuzlukla aclik karistirilabiliyor.

3. Günde mutlaka 3 ögün yemek yiyin, inanin ac kalmak sizi asla zayiflatmaz bosuna kendinize eziyet etmeyin.

4. Aksam 18:00 den sonra agziniza kesinlikle birsey almayin!

5. Cok su icin, kendinizi saatte bir bir bardak su icmeye zorlayin.

6. Sabahlari bir bardak suyla bir yemek kasigi elma sirkesi icin Metabolizmanizin hizlanmasi icin

7. Yesil cayda ayrica metabolizmayi hizlandirir

8. dayanabiliyorsaniz sekersiz, dayanamiyorsaniz az sekerli aci kahve icin, kendinizi tok hissetmenize sebeb olur. 

9. caniniz birsey cekiyorsa kendinize eziyet etmeyin ve bir parca yiyin, baska türlü uzun süreli bir diyete dayanamazsiniz. O yediginiz sakincali parcayi diyetinizin bozulusu olarak algilamayin oda diyetin bir parcasi aksi takdirde zaten diyetim bozuldu diye ipin ucunu kacirirsiniz

10. Beyaz ekmegi hayatinizdan cikarin! Bunun yerine çavdar, tam buğday yani esmer  ekmegi tercih edin. Ayrica pirinc ve makarna tüketiminide azaltin.

11. Arada bir kilo vermeniz tamamiyla duracaktir! sakin pes etmeyin! Bu cok normaldir, vücudunuz az yemeye alistigi icin diyetin etkisi azaliyor. Böyle oldugu zaman birkac gün tekrar normal yemeye baslayin ama kilo almayacaginiz sekilde, yani abartmayin! Ondan sonra tekrar baslayin diyete. 

12. Kilo vermenin durmasinin birbaska nedeni ise, vücudun düstügü kiloya "alismasidir". Düstügünüz kiloya "demir atar" dolayisiyla diyeti biraktiginizda hemen verdiginiz kilolari geri almazsiniz kilonuz orda sabit kalir geri almaniz zorlasir. Dolayisiyla bazen kilo vermenizin durmasi iyiye isarettir. Siz sakin artik kilo veremiyorum diye üzülüp sporu birakmayin!



 sağlıklı kilo vermeler...


Pek fazla bişiy yazmama gerek yok sanırım, fotoğraf ve arkadaşımın paylaşımları herşeyi açıklıyor, kilo vermek isteyenler bunu aklından çıkarmasınlar

Kilo vermek ve mutlu olmak istiyorsan...
Üşenme, Erteleme, Vazgeçme :)

Sevgiler
Darkolivee

18 yorum:

  1. 50 kilo :S Maşallah arkadaşa müthiş azim ,mükemmel irade .ayakta alkışlıyorum ..

    YanıtlaSil
  2. izlemcimmm harika bir post olmuş canımm ellerine sağlıkk tuba muhteşemsin canımmmm inan bir çok kişiye ışık tutacak bi yazınn iyiki hazırladınız izloş bu postu elleriize sağlıkk ikinizinde kızlarr

    YanıtlaSil
  3. 1 yılda 50 kilo vallahi büyük başarı tebrik ederim arkadaşını, insan isteyince herşeyi başarıyor gerçekten bravo..

    YanıtlaSil
  4. İnanılmaz walla helal olsun arkadaşına..

    YanıtlaSil
  5. tabrikler gerçekten arkadaşının azmine hayran kaldım !!

    YanıtlaSil
  6. tebrik ederim, büyük bir basari gercekten.. Bu da benim kilo verme hikayem : http://vintageduygular.blogspot.com/2011/06/saglkl-kilo-vermek-istiyorsanz.html

    Isteyen herkese de azim,sabir ve basarilar diliyorum ;)

    YanıtlaSil
  7. yaaaaa vallahi hırsımdan ağlayacağım şimdi maşşallah kuzum sana bunu başarmak büyük meziyet bende fazla değil 15 kilo:)) verebilsem...offfff........

    YanıtlaSil
  8. izlem çok güzel bi paylaşım olmuş,arkadaşım valla azim ,irade örneğisin..bi insan bu kadar mı değişir...ışık tutuyorsun bize...inşallah benimkinide yayınlamak nasip olur izlem birgün...

    YanıtlaSil
  9. bravo chocolate.inanılmaz bir azim örneğisin.biz zaten azmin zaferini izlemde,banuda ,deryada,gülçin,sü
    reyya ve tülayda görmüştük.bi de sen... motivasyonumuz tavan yaptı.ilem post için teşekkürler tatlım.eline sağlık..

    YanıtlaSil
  10. darisi benim basima :) 50 kilo 1 yil icinde :) harbiden süper. suan 85 kiloymus ama resimde hic 85 kilo gibi durmuyor. cok kilolu insanlar fazlasiyla verince 80 85 kiloda bile cok ince duruyorlar gercekten :) insallah bi 10 kilo daha verir.

    YanıtlaSil
  11. vallaha,hicbirsey söylenmez bu durumda.ayakta alkisliyorum :))

    YanıtlaSil
  12. ınanmıyorummmmm harıkasın azmın zaferı , ben yapamıyorum dıyenlere ders, tebrık ederım saglıkla kal...

    YanıtlaSil
  13. ınanmıyorummmmm harıkasın azmın zaferı , ben yapamıyorum dıyenlere ders, tebrık ederım saglıkla kal...

    YanıtlaSil
  14. Kizlar Ben Resimdeki Tugba :) Kusura bakmayin daha yeni okuyorum yorumlarinizi ve cooook Mutlu olarak okudum inanin tesekkür ederim size :) Darisi vermek isteyen herkeze insallah kilolari vermek cok zor onun icin nolursunuz nolursunuz almayin nekadar memnunda olsaniz dikkat edin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuba hanim size birkac sorum olacak.acaba nerden ulasabilirim >_<

      Sil
  15. vooov cok ozendim bu ne basari bu ne azim helal olsun!!!

    YanıtlaSil

google hesabınız yoksa NAME/URL yazan kısma isminizi yazıp URL'i boş bırakarak yorum bırakabilirsiniz.

yorum için teşekkürler...

Thank you for your comments...