darkolivee@gmail.com

20 Ağustos 2013 Salı

Kolay Tırtıl Kurabiye... (Resimli)


Herkese Selam

Biliyorsunuz her anne gibi bende oğlumla vakit geçirmeyi, birlikte bişiyler yapmayı çok seviyorum.
Özellikle de mutfakta, bana yardım etmesine bayılıyorum, en basitinden cacık yaparken soyunlan salatalık kabuklarını, çöpe götürüp atmak, onun için öyle büyük bir olay kii, nasıl mutlu oluyor yardım ettiği için.
Sırf mutfak tezgahına yetişsin diye ona minik bir tabure bile  aldım :)

Sürekli yapıyoruz ama, bu kurabiyeler  bayram için beraber yaptık, tarif geliyor şimdi :)

İşte kurabiyemiz böyle


Eveeeet ahçı Ege'den tırtıl kurabiye
önce malzemeler :)

100gr oda sıcaklığında yumuşamış margarin(sana alırsanız üzerinde 50şer grlık çizgiler var ordan ayarlayabilirsiniz, eğer başka marka ise, bir paket 250 gr, yarımdan biraz daha az koyun)
2 yumurta
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ
2 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
biraz kakao
aldığı kadar un (yaklaşık 3 su bardağından biraz fazla gerekiyor, siz elinizin ayarına göre ayarlayın, ele yapışmayacak çok da katı olmayacak bir hamur olmalı)

Evet hadi bakalım hepsini bi kaba boşaltın




Haydi Görev başlasın asker! :D


 Güzel bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz(o kısmı tabiki ben yaptım :)


Sonrasında dolapta 10dk kadar dinlendirdim hamuru, 1 tepsiden fazla geliyor bu ölçü
hamurun yarısını buzlağa kaldırdım, ani bir misafir geldiğinde çok pratik oluyor ve yeni yoğurulmuş gibi süper kurabiyeler oluyor.

Tırtıl kurabiye kalıbı yoktu elimizde, kafaya koyduk ya yapılacak, kremşanti şırıngasıyle ince minik tırtıllar yaptık...



Tepsinin yarısına gelince, kalan hamura göz kararı 1tatlı kaşığı kadar kakao karıştırdım, siz hamurun rengine göre azaltıp çoğaltabilirsiniz..


İşte böyle rengarenk bir tepsi oldu, biraz daha sıkıştırabilirsiniz, çok kabarmıyor çünkü...
170derecede yaklaşık 20dk yetiyor, çok kızarmasın


En son üzerine pudra şekeri serpiyoruz
Afiyet olsunnn...


Bizim mutfak masasının üzerinde durur bu, luzumlu luzumsuz yemeyiz ama, sanırım geçmişte diyet yapmanın nimetleri, nefs kontrolü :) 
eğer ağzın durmaz, gelip geçerken atarsan ağzına, olmaz :) Gerekli zamanlarda yap o zaman, ya da konrolü öğren! 

Yapımı gerçekten çok kolay
Ege bile yapabildiğine göre sende yapabilirsin! :)

Hadii ne duruyorsunnn?

Sevgiler
Darkolive

26 yorum:

  1. Bayılıyorum bu tırtıl kurabiyeye ayy bide egenin elinden daha da lezzetli olmuştur :) ellerine sağlık paşam çok öperim egeyi ben .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemde nasıl lezzetli oldu Teyzesii :)
      bizde seni öperizzz

      Sil
  2. mutfağını çok beğendim canım ne şirin bir mutfak bu böyle :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa çok teşekkürler canım benim
      beğenmene çok sevindim
      aslında oldukça dağınık görünüyor :)

      Sil
  3. Çok pratikmiş. Hamur işi konusunda oldukça yeteneksizim, bu tarif işime yarayabilir.

    Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa öyle deme
      kesinlikle denemelisinn
      Ege bile yaptı yahuu :)

      Sil
  4. Ooo maşallah maşallah benim de kızım mutfağa çok meraklı.. Çok da güzel görünüyorlar...
    Ellerinize sağlık diliyorum..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuzuuu teşekkür ederimmm
      onlar bizim en büyük yardımcılarımız değil mi? :)

      Sil
  5. Bende kızımla vakit geçirmeye bayılıyorum özellikle mutfakta niyeyse çok yardım etmen istiyor,bizim mutfaktada bir tabura var ve 4 yaşında kızım sürekli o taburenin üstünde :) hele birde masa kurulurken yardım ediyorsa değmeyin keyfine iyi varlar :)
    elinize sağlık ama dediğiniz gibi kendini kontrol etmek lazım :) afiyet olsun size...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa hemen hemen aynı yaştalar o zaman :)
      kesinlikle kontrollü olunmalı
      çok tehlikeli çünküü
      amiin çok teşekkürler

      Sil
  6. Canım küçük ege harika bir iş çıkarmış.Minik ellerine sağlık.
    Oğlunu mutfakla haşır neşir yetiştiren anneye de bir alkış lütfen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok teşekkürler
      Ege süper bir yardımcı :)

      Sil
  7. harika görünüyor ellerinize sağlık
    afiyetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oooo ustammm
      sen beğendiysen daha ne isterim
      çok teşekkürler

      Sil
  8. Merhaba,seni bir süredir takip ediyorum. Verdiğin tarifler çok pratik. Bugün kolay patates mantısını denedim,güzel yorumlar aldım sayende :) En kısa sürede bu tarifte denenecek :) Devamını bekliyoruz...:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çook teşekkür ederim
      yayınlamak bir yana böyle geri dönüş aldığımda çok mutlu oluyorummm
      mutlaka dene pratik ve lezzetli

      Sil
  9. ayyyyyyyyyy canımmmm gorev adamı bızımkıler , ama benım kı uslu durmaz o kurabıyelerı gorse hahahah :))) sahaneısz sız ve emegıne saglık emınım cok lezız olmustrrr Egemın ellerı degınce:)

    YanıtlaSil
  10. Ne güzel, anne-oğul harika iş çıkarmışsınız :)
    Biz de önceki gün kızımla kandil simidi yaptık, çok yemeyelim diye de komşulaa dağıttık ;)

    YanıtlaSil
  11. Ay yesinler küçK aşçıyı:) bayıldım iş sahiplenmesine:)))
    Bu arada tırtıl kurabiyeye bayılırım afiyet bal olsun
    Sevgilerrr:)

    YanıtlaSil
  12. oooo afiyet olsun ben zayıfladım diyorum sen kurabiye tarifleri yazıosun mutlaka denicem eline sağlık oğlunda iyi yardım etmiş:) sevgiler

    YanıtlaSil
  13. o güzel ellerden böyle güzel kurabiyeler çıkması normal ;)

    YanıtlaSil
  14. offf nefis görünüyor,küçük aşçının ellerine sağlık,afiyet sağlık olsun inşaALLAH :)

    YanıtlaSil
  15. annesinin hamarat ve yakışıklı oğlu!!!!! maaşallah:)))
    ee annesi böyle yetenekli olunca oğluna da geçmiştir tabi:P

    YanıtlaSil
  16. içine sevgilerini de de katmış büyük ustalar:))

    YanıtlaSil
  17. fırından çıktıktan sonra 2 kurabiyenin arasına çikolata(kahvaltılık olanlardan) sürüp birleştirin, sonrada 2 ucunada çikolata surun. naçizane tavsiyem. çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  18. ne zamandır aklımdaydı birde bu tarifle yapayım .çok lezzetli görünüyorlar..

    YanıtlaSil

google hesabınız yoksa NAME/URL yazan kısma isminizi yazıp URL'i boş bırakarak yorum bırakabilirsiniz.

yorum için teşekkürler...

Thank you for your comments...