darkolivee@gmail.com

17 Ağustos 2013 Cumartesi

İlk Ahşap Boyamam...


Herkese Selammm
Öncelikle güzel bir haftasonu geçirmenizi diliyorum.
Dün akşam birkaç gün önce yaptığım ilk ahşap deneyimime  eklentiler yaptım ve acizane yayınlamak istedim :) Daha vernikleme işlemini yapmadım, size de sormak istedim sanki kenarlarına küçük eskitmeler istiyor gibi geldi bana?

Hadi neler yapmışım birlikte bakalım...




. Önce ham mdf olarak aldığım objeyi beyaza boyadım (ham olarak zımparalama yapmıyoruz, çünkü mdf denilen malzeme ağaçların kesilirken çıkan tozlarının bir araya toplanıp sıkıştırılarak yapıştırıldığı için, zımparalama sırasında açığa çıkan toz sağlığa zararlıymış baa baa baaaaaaa neler de öğrenmişim :D )
.Sonrasında üstünü hafif hafif zımparaladım.
.Ardından elimde olan gök mavi boyaya biraz beyaz karıştırarak tatlı bir turkuaz elde ettim ve boyadım.


.Su bazlı akrilik boya ve sentetik fırça ile boyuyoruz arkadaşlar, yağlı boyalarda kıl fırça kullanılıyormuş :)
.Boyanın kurumasını beklerken üzerine koyacağım resimleri kestim neyi nasıl yapsam diye üzerinde uyguladım.
.Boya kuruduktan sonra üzerine eskitme yapmak istediğim için mum sürdüm, kimi yere yoğun kimi yere az, mum fazlalıklarını temiz bir bez ile aldım.


.Ardından yine beyaza boyadım.
.Kuruduktan sonra bulaşık teli ile hafif hafif turkuazlar görünecek şekilde eskitme görüntüsü verdim.
.Ne yapıştıracaksam üzerine dekupaj tutkalı ile yapıştırdım ve resmin üzerine sürüp resmi korumaya aldım.Kuruyunca şefaflaşıyor ve bende buna bayılıyorum :)
.Sonra üzerine mutfağım yazısını dizdim, yapıştırdım.


.Sonra baktım gözüme çok boş geldi, stencil yapmayı çok isterdim ama buralarda malzeme bulmk o kadar zor ki, internetten alıyorum herşeyi, ne yapsam ne yapsam diye düşünürken bu çay servis edilirken bardak altına koyulan küzumsuz kağıtlardan almışım zamanın birinde :D
onu buldum çıkarttım, küt bir fırça ile çok boya almadan tavuk ve horozun ayak izlerini yapmaya çalıştım, artan turkuaz boya ile(çok yaratıcı gördüm kendimi :D)


Dün yemekli misafirim vardı, işten gelince yemek hazırladım, birde araya elmalı turta sıkıştırdım :D
Nasıl görünüyor fena değil dimi :D



Yukarıda anlattığım boyama aşamalarını daha önceki günde yapmıştım, sonra hamurla kabartayım dedim :D

Öncelikle hamur kabartma yapacaksanız 2 aynı dekupaj kağıdına ihtiyacınız var, aslında ben parça parça resimleri yapıştırdığım için alta yapıştırmasam olurdu fakat öncesinde kabartma yapmayacaktım, fikir değiştirdim sonra :)
aynı resimlerden büyük bir sabırla kestim.


Hava ile kuruyan özel light hamurdan biraz kestim ve merdane ile bana yetecek kadar açtım...


.Hamurun üzerine dekupaj tutkalı ile yapıştırdım.


Aslında bu işlemin özel bıçağı var adı  kretuar, ama nerde bulucam onu, bende de özel maket bıçağı var :D
onunla kestim ve yapıştırdım, yine üstüne dekupaj tutkalı sürerek resmi korumaya aldım, onu sürmeden direkt vernik atarsak, resim ıslanıp kalkabilir, (helal bana bee neler öğrenmişim :D Kpss ye bu kadar çalışsaydım tam puan alabilirdim vallahi :P )


Sonrada buralarda sormadığım hırdavatçı yorgancı kalmayan bu doğal ipi şans eseri pasajda bulunca çok sevindim, aslında kahverengisi daha hoş olurdu ama, bizim elimizin altında çeşit çeşit yapı, hobi market yok dostum , kısıtlı imkanlarla bu kadar oliyiii :)

Tavukların altına samanların üstünde yatıyor görüntüsü vermek istedim ama, ordan görünüyor mu belli oluyor mu bilmiyorum :D



Vernikleme işleminden sonra bitecek ama, ustalar  kenarlarına yağlı boya ya da anquie eskitmemi yapsam hafif hafif ?


 Bu arada misafirlerimiz 11:30 gibi gittiler, ortalığı topladıktan sonra oturdum başına, herkes uyudu, fonda çalan Birsen Tezel eşliğinde serin serin sakin sakin  çalıştım :) saat gece 4:20 :D


Diğerini yapıp kurumasını beklerken birde bunu çalıştım
kenarlarına doğal ipi tutkalladım, epey uğraştım :D
ama çok zevkli, yoksa gerçekten deli işi :D


Onu da sonra anlatırım :)

Görüşlerinizi önerilerinizi bekliyorum...

Sevgiler
Darkolive

41 yorum:

  1. Çok Güzel olmuşş :) emeğine sağlık :))



    http://emineyildiz2015.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Vay vay vay hatun ne ara öğrendin bu kadar şeyi :D
    Valla ben çok beğendim izlom, satılsa alırım yani o kadar beğendim :)
    Eline sağlık. Dediğin gibi zevk alınmasa deli işi resmen uğraşılmaz, benim için de takı tasarım öyle ama zevk alınca hiiiç bir önemi kalmıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahhh ahh kuzummm, dersime iyi çalışmışım haa!
      çok teşekkür ederim beğenmene çok sevindim
      malzeme eksikliklerini giderince ortaya güzel şeyler
      çıkacağına eminim kendime güveniyorum :)

      kesinlikle yaparken zevk almasan çekilir değil valahi :)

      Sil
  3. Ne diyebilirim ki.. Ben ahşap boyamayı bırakıyorum..:))
    İlk boyama çalışmanız böyleyse sizin ben daha da yapmam bu işi..:))
    Yani inanılmaz olmuş ben bu kadar söyliyim.. Hatta hiç denemeye de kalkışmiyim yapamam çünkü böyle güzel biliyorum..
    Maşallah demek istiyorum cidden çok çok güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhhh kuzuuuuuu nasıl güzel bir yorum bu böyleee
      çok teşekkür ederim, çok naziksinnn
      ama biliyormusun ben senin yaptığın şeylerden de öğrendimm
      bence sende devam ett
      çok tatlısın, enerjine hayranım çok öpüyorum
      seni tanıdığıma da çok memnunummm

      Sil
  4. Harika olmuş güle güle kullan iyi günlerde...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım cok guzel olmus, hamarat ve becerikli hatunun hali baska oluyor:) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyyy Biricitimm çok teşekkür ederim
      çok tatlıısnnnn

      Sil
  6. aman da aman ne kadar da marifetliymiş benim arkadaşım..
    bayıldım canım yaptıklarına..
    horozları kabartma yapman çok iyi olmuş derinlik katmış..
    kendi tasarımın horozlu tablo da çok cici..
    bakıyorum da sen de benim gibi gece kuşu olmuşsun bu boyama işlerine başladım başlayalı ben de yatmak bilmiyorum..
    ama uykusuz kalmak yormuyor beni hobilerimle uğraşırken ruhum dinleniyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İdil'cimmm sizin yaptıklarınızı inceleye inceleye öğrendim vallahii
      beğendiğine çok sevindim gerçekten
      uykusuz kalmak kesinlikle yormuyor
      ama 4:20de biraz geç olmuştu
      ertesi gününün tatil olmasından güç de aldım :) yalan değil
      bakalım neler çıkıcak daha ortaya :)

      Sil
  7. Gerçekten çok çok güzel olmuş, elinize emeğinize sağlık:) Bulaşık teli ve kağıt bardak altlığıyla verdiğiniz efektler çok zenginleştirmiş çok güzelleştirmiş, yavan olabilirdi yoksa. Bence de eskitilebilir ama bu hali de çok şukela:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evett eskitme güzel durabilir doğal iplerle filan
      daha hoş durur sanki :)
      çok teşekkürlerr

      Sil
  8. Ba-yıl-dım.süper olmuş canım.ellerine sağlık.bir de bana soruyorsun nasıl yaptın diye.çok profesyonelce.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine çok sevindim üstad :)
      eskitme tekniğini halaa denemedim :)
      cesaret ve malzeme toplar toplamaz onu da deniycem :)

      Sil
  9. amanda aman neler yaparmis :) cnm yapmisken banada yap birtane :D hehe

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ne demek beğendiysen hemen :)
      sen bi taşın Türkiye'ye bakalım :)

      Sil
  10. Bu kabartma işlemi gerçekten harika oluyor. Bayıldım çok sevimli ve güzel olmuş canım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hoş duruyor gerçekten
      çalışması da çok zevkli :)

      Sil
  11. bayıldım bayıldım çok güzel.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. canım ilk kez yapılana göre süper zevkli olmuş.....zevk desen zaten sende zilyon tane....ne diyim...yalnızca küçük bir ip ucusu veriyim hamurları keserken nasıl desem içe doğru açılandırarak kes daha sonra al eline kenar kısımlarını incelt yani hafifden bombele yani hamur mümkün olduğunca görünmesin daha doğal duruyor bence...öff çok uzun olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa ne güzel bir yorum bu
      bloğunuz var mı diye baktım ama yok sanırım
      hamuru keserken bıçağı biraz açılı tuttum, elimle incelteyim mi
      bende aksine hamur belli olsun kabartma görünsün diye çabaladım :D
      çok teşekkür ederim ipucun için, bol bol uğra bloğuma eksiklerimi söylersen çok mutlu olurummm

      Sil
    2. rica ederim canım...ben her gün uğruyorum bloğuna ama sezsiz takılıyorum..:)yaptıkların zayıflama hikayen hepsi süper yazılar...senin yazılarınla ara ara gaza geliyorum zayıflama konusunda ama tatil, oğluş evde filan yapamıyorum.. ahşap konusunda neye takılırsan sor yardımcı olurum...Faceden takipe aldım bugün seni...Ankara'dan sevgiler..Arzu..

      Sil
    3. ama ismini bulamadım face de, tabiki sormak istediğim çok soru var :D
      yandın :D

      Sil
  13. Off valla okurken yoruldum :) Saat 4,20 de ben kaçıncı rüyamda olurum bilmiyorum. Valla hayret ettim. Ama sonuç mükemmel olmuş çok çok beğendim :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya biraz geç olmuş değil mi
      ertesi günün tatil olmasından da kaynaklanıyor biraz :)
      çok teşekkür ederim canım benim

      Sil
  14. Çok hoş olmuş Ellerine sağlık İnsan stres atıyor değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle kafası boşalıyor :)
      çok teşekkür ederim

      Sil
  15. Çoook güzel olmuş, bayıldım. Böyle beceri ve sabır keşke hepimizde olsa=) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vardır yaa, o kadar da zor değil :)
      kesin yaparsın sen

      Sil
  16. ah, keske yaratici biri olsam! :\

    YanıtlaSil
  17. ayyyyyyyyy tatlım benim sende ne yetenekler varmış maaşallah!!!
    süpersin yaaa büyük bir sabırla ve uğraşıyla yapmışsın ve süper bişey yaratmışsın:))) çok sevdim devamını bekliyorum:P
    öpüldün!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende neler yok ki bebeğim dermişim :D
      eminim sende yaparsın bir başlasan
      o harika takıları kim yapıyor söyle bakim kim yapıyor :D
      devamı gelicek

      Sil
  18. O saate kadar kimsecikler tutamaz beni sendeki bu azme bravo diyorum sadece :-) sonuc zaten muhtesem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa evet biraz geç oldu, ama ertesi günü tatildi
      ondan biraz gevşek davrandım
      o saatte uyuyup işe gittiğimi düşünemiyorumm :D
      çok teşekkürler

      Sil
  19. ınanmıyorummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm sanaaaaaa gozleırme ınanamadım:....kumsalda buldugun ıp bellı bellı merak etme sahane olus ama ben bayıldım yaaaaaaa cok sevdım ah ah su dıkıs makınemın onune bı gecsem de dıksı ogrensem yeter bana

    YanıtlaSil
  20. hem turta, hem iş, hem yemek hem de dekupaj, helal olsun valla :) Bende yapmayı çok istiyorum, o hamurun ismi, markası ve fiyatı tam olarak ne? birde nereden bulabiliriz?

    YanıtlaSil
  21. Ellerinize sağlık, ilk çalışma için gayet güzel olmuş. Doğal ipi yapı marketlerde ve çiçekçilerde bulabilirsiniz, sevgiler:)

    YanıtlaSil

google hesabınız yoksa NAME/URL yazan kısma isminizi yazıp URL'i boş bırakarak yorum bırakabilirsiniz.

yorum için teşekkürler...

Thank you for your comments...