darkolivee@gmail.com

9 Mayıs 2013 Perşembe

Kolay Muffin Tarifi...(Resimli)

Herkese Selam
Birazda mutfak konuşalım, yaz geldi artık güneye, günler uzadı, güneş geç batıyor, böylelikle balkon sohbetleri, iş çıkışında kahve kaçamakları çoğaldı, işte bu noktada özellikle çalışan bayanlar için bu minik kekler kurtarıcımız olur, özellikle çocuklarınıza güzel sağlıklı atıştırmalık her an elinizin altında...

Ben tarçınlı ve damla çikolatalı yaptım, siz elinizdeki malzemeye göre çeşitlendirebilirsiniz...
Malzemeler oldukça basit, 

Yaklaşık 18 adet çıkıyor

2 su bardağına yakın un (yaklaşık 8 tepeleme yemek kaşığı)
2 yumurta
1 su bardağı şeker (isterseniz içine koyduğunuz malzemeye göre azaltabilirsiniz)
3çay kaşığı kadar kabartma tozu ( ben kek standım fazla alsın diye küçük olmasını istedim, eğer fazla kabarsın istiyorsanız 1 paket kabartma tozu koyabilirsiniz)
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt ( yoğurt yerine sütte koyabilirsiniz fakat yoğurtla yaptığınızda daha yumuşak oluyorlar)
1 paket vanilya
ve de muffin kalıpları ben silikon kullanıyorum...


Bu silikon kalıplar çok tatlı, ben 6 lısını 3tl ye aldım, 9lusunu 15tl ye satan yerlerde var...


önce şekerle yumurtayı iyice çırpıp kar kıvamına getirin..
Sonra un ve kabartma tozu hariç, tüm malzemeleri içine koyup homojen bir karışım elde edin...
Ayrı bir yerde 2 su bardağı unu ve kabartma tozunu eleyerek kek karışımına ilave edin...
yavaş yavaş karıştırın...
İçine ekleyeceğiniz ek malzemeyi (çilek muz kakao çikolata tarçın vs.) ekleyin.
Silikon kalıplarınıza yarısına kadar harç koyun ki, yaklaşık 2 yemek kaşığı yetiyor...


Ben silikon kalıplarımı yumuşak tereyağı ile şöyle bir yağlar gibi yapıyorum 
ama yağlamasanızda yapışmıyor...


Sade yapacaklarıma 2 yemek kaşığı kadar koyup, 
geri kalan malzemeye kako ilave ettim



Sonrada 180 dercelik fırında yaklaşık 20-25dk da hazır oluyor
kaparınca 1 tanesine kürdan batırırsanız anlayabilirsiniz...


Ege keyifle dibini sıyırıyor :)
Oğlumla pişirmesi ayrı bir keyifli oldu...


Eee birazcık kirlendi tabii...


Küçük bir püf noktası, damla çikolatalı yapacaksanız, tüm malzemeyi karıştırırken koyacağınızın yarısını koyun, geri kalanını silikon kaplara pay ettikten sonra üstüne 2şer 3er serpiştirin
alttaki resimdeki gibi, üstünde güzel bir görüntü oluyor, hepsini aynı anda koyarsanız dibine çöker... :)

Kakaolu muffin tarifim de buradan ulaşabilirsiniz...


Üstteki şeker hamurlu kurabiyeyi de ben yaptım, şeker hamuru bulamayınca lokumu yoğurarak yaptım..

Buradan ulaşabilirsiniz tarife...

Afiyet olsun



Güzel bir sunum tüm sofranızın havasını enerjisini bir anda değiştirecektir, özenli bir sofra siz dahil herkesi mutlu eder :)


Yaptığınız zaman sonuçları yazarsanız çok sevinirim
Aceleye geldiği için fotoğraflamam kötü, tekrar yaptığımda aşamaları daha iyi fotoğraflamak istiyorum, hiç yapmayanlar bile yapabilsin diye...

sevgiler
Darkolive

50 yorum:

  1. Ege dibini sıyırmakta haklı valla ben hala her yapışımda sıyırıyorum, vazgeçemicemde sanırım :)
    http://ecegurbuz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah çok haklısın, yadını çıkara çıkara sıyırmak enfes :D

      Sil
  2. Bende daha çok limonlu portakallısını yapıyorum. Blogda da var tariflerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. off o da harika olur
      en sevdiğim kış meyvesidir portakal :)

      Sil
  3. Çok pratik hakikatten canım. Ellerine sağlık. Senin mutfakta böyle bir yardımcın varken sırtın yere gelmez:)) en sevilen görevi Ege keyifle yerine getirmiş anlaşılan;) Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehehhe çok haklısın
      umarım büyüdükçe hevesi geçmez :)

      Sil
  4. bende elimdeki muffin tarifini kolay sanıyordum... senin tarifin daha kolaymış... ellerine sağlık harika görünüyorlar, en kısa zamanda deneyip, yazacağıma emin olabilirsin...
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. bu tarif çok iyi oldu canım bende 8 li muffin kalıbı yeni almıştım tantitoniden, aa o benim halımın çiçeğinden mi o yerdeki:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahha halılarımız aynı mı gerçekten :)
      çocuklu aileler için çok iyi oluyor :)
      gerçekten çok güzel oluyor normal kek kalıplarını kullanmaz oldum uzun zamandır :)

      Sil
  6. çok lezzetli görünüyolar denicem :)

    YanıtlaSil
  7. gayette leziz görünüyorlar, zaten Ege'ye bakınca anlaşılıyor,nasılda sıyırmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heheh herkesin bir görevi var :)
      en büyük de onunki

      Sil
  8. ellerıne emegıne saglık canım cok seker olmus...cıkolatalı olsun bana yeter zaten :) ege ıle muffın daha guzeldır emınım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birlikte yapınca herşeydaha güzel oluyor sanki :)

      Sil
  9. eline sağlık hariika görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika ben ve annem beraber yapıyoruz kaplardan bizde 12.90 a boynerden aldık hemde 12 adet var hem yapmasi eglenceli hemde yemesi tarifinize gercekten bayildim .

      Sil
  10. ellerine sağlık, çok pratikmiş :)

    Ege de çok tatlı maşallah

    smrdmr.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. muffinler bir harika görünüyor ellerine sağlık..
    yaaa bir ben beceremiyorum galiba bu işi :((
    geçenlerde bende aldım aynı kaplardan fakat muffinlerim kabarmadı..
    birde senin tarifinle deneyeceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırının kapağını bir süre hiç açma canım
      kabarır eli mahküm :)

      Sil
  12. Tarifiniz için çok teşekkür ederim ilk kez kendi başıma bir kek yaptım şu anda fırında pişiyor.Gerçekten kolay ve güzel bir tarif çok teşekkürler... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa denemenize çok sevindim umarım güzel olmuştur

      Sil
    2. Evet çok lezzetli olmuştu bir de ben üstüne çikolata sosu ve çekilmiş fındık denedim daha da lezzetli oldu. Tarifiniz güzel ve pratik, teşekkürler :)

      Sil
  13. Tarifiniz için çok teşekkürler bunlarla anneme süpriz yaptım gerçektende güzei. Olmuş afiyetle yedik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle yorumlar aldıkça çok mutlu oluyorum
      çok teşekkürker

      Sil
  14. Bnde ilk kez yaptim gercekten harika oldu uzerinede krem santi sıktim dahada guzel oldu tavsiye ederim cok tessekkurler smdi ikinci kez yapicam... :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzelll
      sağlıkla afiyetle yiyin inşallah

      Sil
  15. İlk kez yapıyorum sanırım çok güzel olacak sabırsızlıkla fırından çıkmalarını bekliyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah güzel olmuştur :)
      merak ettim sonucu :)

      Sil
  16. Ben elif 13 yaşındayım annemlere bir sürpriz yapacağım her şeyi yaptım ama bir şey sorucam Vanilya ile Şekerli Vanilin aynı şey mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bebeğim aynı şey
      vanilin yazsın üzerinde yeter ki :)
      annenler ne kadar şanslı
      harikasın...

      Sil
  17. Çok teşekkür ederim. 15 yaşındayım verdiğniz tüm tarifleri anneme süpriz olarak yaptım ve hepsıde çok lezletli oldular. Ellerinize ve emeğinize sağlık. :)))))))

    YanıtlaSil
  18. Cok paRtik ve lezzetli oldu 2,5 ve 1 yaslarindaki iku kucuk canavara dayanmadi ikinci postayi yapicaz :) tesekkurler

    YanıtlaSil
  19. Kekin kalıptan şekli hiç bozulmadan oldugu gibi olması için ne yapıyorsunuz tek sorunum burada yardımcı olursanız çok sevirinirim. :)

    YanıtlaSil
  20. merhabalar blogunuzu yeni keşfettim çok güzel paylaşımlarınız var tebrik ederim emeğinize sağlık.muffinleride yaptım pişmesini bekliyorum :) sponsorunuzu gördüm de ordan ürün almayı düşünüyorum.sizin daha önce satın almış olduğunuz için tecrübeniz vardır diye fikrinizi almak istedim. teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. sonra ceyizde aldigim mafin kaliplari kullanavak ve kotu teceubeleri unutturacak tarifinizle karsilastim.firindalar benimkilerde pisiyor:) esim ve ben sabirsizlikla bekliyoruz:)tarifiniz super insallah bende becerebilmisimdir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa neden beceremeyecekmişsinn
      ne kaçar bizim elimizden :)
      harika oluyor gerçekten :)

      Sil
  22. Tarifiniz bir harika ben bile yaptıktan sonra bu tarifle herkes yapabilir çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  23. Merhaba ben keklerime yillardir yogurt koymam.keki cokerttigini dusunurdum hep.ne cesaretse tarifinizi denedim.kafama gore azalttim 12 tane cikardim.valla super yumusak super lezzetli oldular.esime kalmadan hepsini yiyecem sanirim.fotoda eklemek isterdim ama olmuyor sanirim.tesekkurleer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa ne güzel
      bende hep yoğurtla yaparım alışkanlık işte
      facebookdan ekleyebilirsiniz isterseniz :)

      Sil
  24. Merhaba, sahane gorunuyorlar! Ellerine saglik! Bu arada kurabiye standina bayildim nerden aldin acaba? :-D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ismini unuttuğum bir züccaciyeden almıştım :)

      Sil
  25. Son anda haberim olan okul kermesi için yaptım tarifinizi..Şu anda fırında ve ben heyecanla bekliyorum.Umarım sizinkiler kadar güzel olur. Hayat kurtarmak gibi bişey,günü kurtaracağız sayenizde. Tesekkürler bizimle paylaştığınız için.

    YanıtlaSil
  26. Merhaba tarifi en kisa zamanda deneyecegim bir sey sormak istiyorum karamel sosu da olsun istiyorum bunu kivamin icine ekleyip pisirmek mi pistikten sonra ortadan sikmak mi dogru olur.

    YanıtlaSil
  27. Merhaba silikon kalıp yerine marketlerde satılan kağıt kalıpları kullanabilirmiyiz.benim kagit kalipta yaptigim tariflerimde keklerin ortası çöküyor neden olabilir sizce

    YanıtlaSil
  28. Super oldu ya yilbasi icin denedim cok lezzetli ve goruntusu guzel oldu kagit kalip kullandim bereketli lezzetli pratik ve şık tavsiye ederim iyiki paylastin bizimle bu tarifi eline saglik

    YanıtlaSil

google hesabınız yoksa NAME/URL yazan kısma isminizi yazıp URL'i boş bırakarak yorum bırakabilirsiniz.

yorum için teşekkürler...

Thank you for your comments...