darkolivee@gmail.com

14 Mayıs 2013 Salı

Şeker hamurunu kendin yap...Şeker hamurlu kurabiye tarifi


Herkese Selam

Şeker hamuru furyasını son zamanlarda duymuşsunuzdur, harikalar yaratıyorlar resmen, içim gidiyor, bende butik pastacılık butik kurabiye kurslarına gitmek isterdim fakat, şu aşamada yaşadığım yeri göz önünde bulundurursak biraz zor görünüyor. Ama Darkolive bu kafasına koydu mu bişeyi, dağ olsa dayanmaz :)  öylede inatçıyım :)

Hemen şeker hamuru arayışına koyuldum, netten satan çok yer var ama gelmesi gitmesi zaman alacağı için kendim yapmayı uygun gördüm, lokumdan da yaptım...

5 mayıs eşimin doğum günüydü, ilk ona yaptım, oldukça da beğenildi, şimdide teyze oldum :D Minik Akın'ımız dünyaya geldi, minicik yumuk gözlü bir bebek, babamın isminin konulmasından da artı artı artı bir sempati beslemekteyim küçük beyefendiye :D

Off ne konuşasım varmış konuya dönelim
Bu ikinci yapışım, lokumdan şekil vermek normal orjinal şeker hamuruna göre oldukça zor, yapışıyor şekli kayıyor ama sabırlı olup, kendi çapınızda bir kutlamaya yapıcaksanız sizi idare eder...



Önce kurabiyemizi yapalım,ben tarçınlı yaptım
1 paket margarin (tereyağı koyarsanız açması ve şekil vermesi daha kolay olur)

1 yumurta
1 paket pudra şekeri (125gr)
4 bardaktan çok az  un
2 çay kaşığı kadar tarçın
1 paket vanilya
yarım çay kaşığundan daha az kabartma tozu
(yumuşak bir hamur olacak)

Önce pudra şekeri ve yağı koyup yoğurun (ben elimi yağa değdirmeyi pek sevmediğimden çırpıcı ile karıştırdım)


sonra yumurta ve vanilyayı ilave ettim
çay kaşığının ucu ile kabartma tozu kullandım 



unu  ve tarçını eleyerek ilave ettim, 


unum yetmediği için, yarım su bardağı esmer un kullandım, 
benimkinin rengi o yüzden böyle :)

şimdi elimizi sokup yoğurmamız lazım
hamurunuz dağılabilir yapışabilir, hiç korkmayın az un ilave ederek, kıvama gelmesini sağlayın


Böyle tosun gibi bir hamurumuz oluyor :)


şimdi streç filmle kaplayıp dolapta 1 saat kadar kendine gelmesini bekleyelim


sonra bir miktar koparıp, çok ince olmayacak şekilde açın ve kalıplarınızla şekillendirin.



eliniz alışıyor belli bir süre sonra


pişirmeye bıraktım, 180 derecede fanlı ayarda 20dk yetiyor, siz duruma göre kontrol edersiniz...

sonra biraz ara verdim,bir fare hep cipslerimizi çaldı :)


2. tepsiyi arkadaşımın oğlunun doğum günü için yaptım, marketten çöp şişler almıştım, şekil verdiğim hamura kimini uzun kimini kırarak kısa soktum ve pişirdim..
Tepsiye yerleştirmenin başka yolu varsa bi söyleyiverin hayrınıza , saat 24:00 tü beynim durmak üzereydi :)



ilk yaptığımda bütün kalıpları kullanmıştım, şeker hamurunu yerleştirirken çok zorlandım
bu sefer iki şekil çalıştım kalp ve kelebek...


kurabiyelerimizi soğumaya bırakıyoruz 

gelelim şeker hamurumuzu yapmaya
250gr gül lokumu
( gül lokumu sade lokuma göre daha yumuşak olduğu için yoğurması daha kolay oluyor, bilginize ve kendinden renkli, kızlar için yapıcaksanız gıda boyasına bile gerek yok)
1 paket pudra şekeri 125gr
2 kahve fincanından biraz daha az mısır nişastası

lokumlarımızı biraz ıslatarak yoğuralım

çok su ile değil az az sulandırarak, korkmayın normal bir hamur haline geliyor, ama yoğurması çok zor, doğrayıcınızda bi denemenizi tavsiye ederim, benimki büyük geldi, çevirmedi, ilk yaptığımda ben yoğurdum, 2.yi eşime yoğurttum :D sen bunu nasıl yoğurdun nasıl gücün yetti diyor :) bi yoruldu bi yoruldu sormayın, iyiki bayan olarak gelmemiş dünyaya :)

hadi gayret olacak :)


işte böyle bir şeker hamurunuz oluyor
ben gıda boyası ile 3 renk elde ettim


Biraz dinlenmeye bırakalım, çok aşırı yapışıyorsa, azıcık yağ sürebilirsiniz, sonra kurabiyelerin üstüne bal sürüp açıp şekil verdiğiniz şeker hamurlarını yapıştırın...


Şeker hamuru ile yapınca bu kadar oyalamıyormuş, birdahaki sefere orjinali ile deniycem :)

Saate dikkat sayın izleyici, yapılacak 1 tepsim daha vardı, saat 2 ye geliyor, ve de sabah kalkıp işe gittim :) afferin bana 


Bu ara eşimle bi Kore dizisine dadandık :)
bir gözüm orda :)


ve final, 
arkadaşımın oğluna yaptığım sopalı kurabiyeler



Bu da benim minik yeğenimin bebek kurabiyeleri


Hafta sonu aldığım bu tatlı kutuya doldurdum, burada kurabiye poşeti bile bulamadım, küçük yerde yaşamanın avantajıda var dezavantajıda, aradığın hiçbirşey bulunmuyor :(


yapışmaması için aralarına poşet koyarak yerleştirdim artık :)


Şeker hamurunun tarifini Leyla ile yemek saati bloğundan aldım, emeği için çok teşekkür ederim...

Sormak istediğiniz bir şey olursa sorabilirsiniz...
Yakınınıza eşinize dostunuza yapıp güzel bir süpriz hazırlayabilirsiniz.
Yaparsanız sonucu mutlaka yazın 

Bu şirin kurabiyelerin yanına minik muffinlar da olsa güzel olurdu 
derseniz onun tarifi de burada ve burada

Bu akşam İzmir'e memleketime gidiyorum, çok mutluyum :)
bulamadığım herşey için kocaman bir liste yaptım
dekupaj tutkalından, şeker hamuruna, kumaştan, dekorsyon malzemelerine :D

5 gün boyunca instagramdan paylaşımlara devam :)
takip için darkolivestyle olarak aratmanız yeterli :)

Yorumlarınızı esirgemesseniz mutlu olurum :)

Mutlu kalın
Sevgiler
Darkolive


94 yorum:

  1. Eline Sağlık canım, hakikatten ilk deneme açısından bence son derece hoş olmuşlar. Memleketin İzmir'de de mutlu saatler geçirmen dileğiyle, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çook teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim canım benm

      Sil
    2. Eline saglik.cok guzel gorunuyorlar.bende senedim ama kurabiyem küçüldü. Dolapta dinlendirdim ama yine kuculdu.Senden değişik olaral ben lokumlari benmari usulü biraz yumusattim ve sonra pudra sekeriyle yogurdum ve çok kolay oldu.simdi sira kurabiye ve sekerhamurunu birlestirmede...

      Sil
  2. offf ellerine sağlık canım nefis gözüküyorlar acaip canım çekti en kısa zamanda tarifini deneyip fotoları seninle paylaşıcam söz :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bekliyorum bakalım :D
      yapmassan hatırlatırım ama bak :D

      Sil
  3. bence lokumla yapmak, hazır şeker hamurlarından daha iyi ve sağlıklı. ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orası öyle ama oldukça zorluyor tatlım :)
      yaparsan göreceksin :)

      Sil
  4. muhteşem olmuşlar ve çok güzel ince bir fikir .sana ve diğer bloggera çok teşekkürler canım pratik fikirler çok önemli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim canım
      ben teşekkür ederim bu güzel yorum için...

      Sil
  5. tatlım teşekkür ederim çok şirin olmuşlar ellerine sağlık öpüldünnnn :))

    YanıtlaSil
  6. ne güzel olmuşlar ellerine sağlık:) Resimlerde tek tek gösterdiğin için ayrıca teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, işinize yaradıysa ne mutlu bana

      sevgiler

      Sil
  7. Valla azmine hayran kaldım canım...lokumdan yapmak zorrrrr:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. yahu birşeydende anlama kardeşim,birşeyde elinden gelmesin:) harikasın cnm benim yemeden tatmış kadar oldum hımmmm ellerine sağlık:)
    bu arada oradaki şeffaf ,bakteri eli değmemiş fanuzda gözümden kaçmadı hahahhaha...
    psikolojide algıda seçicilik deniliyordu sanırım buna hahahhaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhahhaha dimi yaa
      bişiyden de eksik kalmayayımm :D

      Sil
  9. ahh ellerine sağlık çok zahmetli olduğu anlaşılıyor canım denemek isterim açıkçası ama evde kaldığım uzunca bir güne ihtiyacım var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehheh
      biraz uzun bir güne ihtiyacın var :)
      birde bel enerjiye :)

      Sil
  10. Vallahi heveslendim, lokumdan şeker hamuru nasıl olur acaba? Eline sağlık ve o saatte ayakta olmana da ayrıca alkış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir dene istersen kuzumm
      o zaman ne demek istediğimi anlayacaksın :)

      Sil
  11. çok çok güzel olmuş, ben de oğlumun doğumunda yapmak istemiştim ama sağlık nedeniyle apar topar sezeryana almışlardı :( ikinciye kısmet inşallah.

    eline sağlık canım, bebeşiniz de hayırlı uğurlu olsun :)

    smrdmr.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende kendi oğluma yapamadım ama yeğenime kısmet oldu çok şükür
      ama misaifr için de güzel bir ziyafet olabilir :)

      Sil
  12. canım ya sen nasıl bısısn dıkıs nakıs yemek aaaaaaa gece 2 devam helal vallahı ben olsam uyurdum coktann..ve bence cok ama cok guzel olmuslar gslıler de oyleydı bunlar da oyle..elleırne emegıne saglıkkkk tatlım..ızmır yolcusu ıyı alışverısler bol gezmeler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahha
      çok teşekkürler bitanem
      çok öpüyorumm

      Sil
  13. eline sağlık canım nasılda cicişler bunlar, hepsini yemek istiyorum:)

    YanıtlaSil
  14. vallahi tebrik ediyorum nefis görünüyor bu şekilli kurabiyeler.eminim lezzetleride görüntüleri kadar harikadır.blogunu takibe aldım,bende beklerim:)))
    http://wishingbeauty.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  15. bir kadın eğer gerçekten isterse dünyayı bile değiştirir :) çok inanırım bu söze bir kez daha gördüm ki doğruymuş :) eline sağlık tatlım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle çok doğru
      kadın istersee herşey mümkün :)

      Sil
  16. Ellerine sağlık canım postu incelerken nasıl acıktım anlatamam :)

    YanıtlaSil
  17. ayyyy ellerine sağlık nefis görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  18. CANIM BENİM ÇOK BAŞARILI :)
    ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK...
    DEVAMINI DİLERİM :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      inşallah da, haa deyince başlamam artık
      sadece özel ve güzel günlerde :)

      Sil
  19. Elinize sağlık çok güzel görünüyorlar :9

    YanıtlaSil
  20. ellerinize sağlık uygulamalarınızı not alıyorum,bende deneyeceğim belki hazır şeker hamuru ile başlarım bu işe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. profesyonel olarak yapmak istiyorsanız bu işi
      lokumla olmaz
      çünkü o kadar geniş bir yelpazesi var ki pastacılık sektörünün
      ama denemek için lokumla yapabilirsiniz
      kolaylıklar diliyorum :)

      Sil
    2. BEN MARSMELLOW İLE YAPTIM ŞEKER HAMURUNU FAKAT DİNLENDİKTEN SONRA ÇOK SERT OLDU VE AÇMASI ÇOK ZOR OLDU BİRDE LOKUMLA DENEMEK İSTİYORUM BEN PASTA KAPLAMASI İÇİN. LOKUMLA NASIL OLUYOR ÇOK SERTLEŞİYORMU. BU ARADA İŞ YAPARKEN KORE DİZİSİ İZLEMK VAKTİN ANSIL GEÇTİĞİNİ FARKETTTİRMİYOR:)

      Sil
    3. kesinlikle,kore dizileri çok keyifli :)

      Sil
  21. gül lokumundan yapınca pembe mi oluyor kırmızımı acaba çok acil cevap verebilirmisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül lokumundan yapınca pespembe oluyor, yukarda resmini görmüş olmanız gerekir

      Sil
  22. birde acaba tadı nasıl oluyor ? şimdiden teşekürederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tadı peşpeşe 3-4 tane yiyemessiniz, oldukça tatlı lokuma birde şeker ilave ettiğiniz için

      Sil
  23. Seker hamurunuz gıda boyasıyla boyamadan önce ne renk olmuştu acaba bu arada çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül lokumundan yaparsanız rengi pembe olur

      Sil
  24. Seker hamurunuz gıda boyasıyla boyamadan önce ne renk olmuştu acaba bu arada çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  25. Eline saglık. Çok güzel görünüyorlar. Ben de deneyeceğim. Çok alakasız bir sorum var. Hangi Kore dizisini izliyorsunuz? :)

    YanıtlaSil
  26. Yaptim aynen tarife uydum ve kurabiyeler küçücük kaldı. Şuan çok sinirliyim tekrar yapmam gerekecek kurabiyeleri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. allah allah eksik koyduğunuz birşey olabilir mi?
      küçülmez, büyür aksine ilginç!

      Sil
  27. Birsey sorablrmiyim bnde yapcmfakat seker hamuru bulamadm lokum ile yapn demissinz fakat erkek icin maviyi nasl lokumla yapacagz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeker hamurunu lokumdan yapıyorum
      mavi için 2 damla gıda boyası yeterli
      hiç bulamassanız pastanelerden rica edin,

      Sil
    2. Yaa ben bu tarife 2 yumurta k kullandım hamur sert gibi oldu biraz:-(şuan buzdolabında kötü birşeyle karşılaşmam umarım:-(

      Sil
    3. biraz yumuşak olması gerekiyor hamurun
      nasıl oldu merak ettim :)
      umarım güzel olmuştur

      Sil
  28. süper görünüyorlar, tariflerinizi deneyerek başlangıç yapabilirim sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iş çıkışı gül lokumu bulamadım, sabah gelecek yiğenime süpriz yapmak için sadece kurabiyeleri yaptım, damla çikolatalarla da üzerlerini süsledim, çok güzel oldular, sabah gelip gördüğünde çok sevindi :) en kısa zamanda da şeker hamurunu yapıcam.. teşekkürler...

      Sil
    2. deneyin çok şirin şeyler çıkıyor ortaya :)

      Sil
    3. gerçekten de öyle oldu..hem kolay hem de lezzetli, zevkle yaptım :)

      Sil
    4. harikasınızz çok mutlu oldum

      Sil
  29. çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık lokumdan yapılan şeker hamuru dayanıklı mı ben cumartesi kızımın okuluna yapmak istiyorum pazartesiye dayanır mı acaba

    YanıtlaSil
  30. Kurabiyeleri fırından çıktıktan hemen sonra çubukları takmayı deneyin.Kolaylıklar dilerim...

    YanıtlaSil
  31. Kurabiyelere fırından çıktıktan hemen sonra çubukları takmayı deneyin kolaylıklar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa bu da iyi fikir
      yumuşak olduğu için girer herhalde
      çok teşekkürler

      Sil
  32. Seker hamuru olmadı yapisti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buzdolabında biraz daha dinlendirseydiniz keşke
      lokumla yapmak çok zahmetli olabiliyor
      kolay gelsin

      Sil
  33. Cok gzl olmus elinize saglik ama lokum yerine gda boyasi kullanicm bn de tarif nasil oluck bir yardim etseniz lutfn

    YanıtlaSil
  34. Merhaba ilk önce emeginize saglik diyorum bende butik pasta ve kurabiye işiyle ugrasiyorum kurabiyeleri cubuklu pisirmek cok zahmetlidir cok yer kaplar kurabiyeleri pisirmeden önce cubuklari sokup cikarin yeri belli olsun kurabiyeleri pisirin fırından cikar cikmaz cubuklari yerine tekrar sokun daha kolay oluyor ve firin defalarca yanmak zorunda kalmiyor ben bu sekilde yapiuorum (haftada 300 kurabiye pisiyor evimde ) kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oooo harikasınızzzz
      tamam birdahaki sefere öyle yapayım
      çok teşekkürler çok pratik bir bilgi bu...

      Sil
  35. şeker hamurunun içinde lokum parçaları kalıyor mu yoksa bizim şeker hamurumuz mu böyle oldu:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır kalmıyor
      iyi yoğurmamış olabilirsiniz
      lokumlar hemen dağılıyor zaten

      Sil
  36. Merhaba tarifi askerdeki nişanlıma yapmayı düşünüyorm ama gül lokumu yerine çilek lokumu kullansam olur mu acaba yardmcı olur musunuz lütfen acill

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba askerdeki nişanlınız çok sevinecektir eminim bu süprize
      ben çilekli lokula hiç denemedim, gül lokumu daha yumuşak oluyor
      şekil vermeniz daha kolay olur diye tahmin ediyorum birde sevgiyi saflığı simgeleyen toz pembe kalpli kurabiyeler yapabilirsiniz hemde zahmetsiz olur

      afiyet olsun...

      Sil
  37. çok güzel olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  38. yağ miktarını yazmamışsınız. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 paket margarin koyuyoruz
      çok teşekkürler

      Sil
  39. Kore dizisi mi adi ne :D

    YanıtlaSil
  40. Gül lokumu yerine sadece vida boyasi kullanmak olmazmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül lokumu kıvam vermek için mutlaka kullanılmalı

      Sil
  41. ya gıda boyasını nerden aldın acil syler misin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gıda boyasını pastanenin birinden rira etmiştim, ped bardağın içine koymuşlardı biraz
      bikaç damla yetiyor zaten

      Sil
    2. Davul fırında pişermi

      Sil
    3. pişer sanırım, fırında sadece kurabiye pişireceksiniz

      Sil
  42. zafer ayfer yeşilduman3 Mart 2015 01:22

    Pudra şekeri ve yağ ne kadar kullanılmalı yağ sıvıyağmı tereyağı mı olmalı ne kadar olmalı yazarsanız çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tüm miktarlar yazıyor aslında, 1 paket margarin, 1 paket pudra şekeri(125gr)

      Sil

google hesabınız yoksa NAME/URL yazan kısma isminizi yazıp URL'i boş bırakarak yorum bırakabilirsiniz.

yorum için teşekkürler...

Thank you for your comments...