darkolivee@gmail.com

5 Mart 2014 Çarşamba

Dukan Diyetine Başladım...


Herkese Merhaba

Evet Dukan diyetine başladım, yaklaşık 1 hafta oldu :)

Hemen yazmak istemedim çünkü oldukça kısıtlayıcı özellikle benim gibi meyve düşkünü biri için oldukça zor bir diyet, devam edip etmeyeceğime kendi içimde karar vermeliydim,  birçoğumuz biliyoruz zaten ama kısaca uyguladığım şeyleri anlatmak istiyorum...

Biliyorsunuz hep 42bedenin altına inmemiş biriydim, evlenip doğum yapıp emzirme dönemim geçince diyet yapıp yaklaşık 30 kiloya yakın vermiştim, diyet başarı öykümde yazdım zaten bunu okumadıysanız burada , yaklaşık 3 sene 62-64 arası idim, oldukça idealdi benim için 38 bedene sıkıntısız girmek 44-46 bedenlerden sonra bulunmaz anlatılamaz bir hazdı, sonra şehir değişikliği adaptasyon, iş derken 67-68 lere çıktım, hala 38 beden pantolonuma giriyordum ama artık teperek, hatta yatağa yatıp düğmemi kapatmalar filan başladı kii, bir kez zayıflığı tatmış biri için hem vicdan azabı hemde depresyon sebebiydi  :) Haa 40 la çok mu kötüyüm hayır! ama neden verdiğim emeği hiçe sayıp şimdiden yaşım gençken önlemini almayayım...

Kafama koydum, blogları face gruplarını inceledim, özebana en uygunu şu an için dukan geldi, çünkü yasaksa yasaktı o, ya da yenmeliydi, diyet döneminde uyguladığım 2 lokma alıp bırakmalar geçmiş benden, onu anladım, tabiki battı balık yan gider mantığıyla ölümüne midem patlayana kadar yemem ama, demek ki hareketlerim ve aldığım kaloriler birbirini tamamlamıyor, off yine bir sürü yazdım :)

Kısacası benim gibi giyinmeyi seven önem veren biri istediği her şeyi giyebilmeliydi...
Şu an toplamda 3 kilo verdim, asıl verilecek kilo bundan sonra başlıyor yani vücudun incelmesine yağların gitmesine yarıyor, bunun için uyulacak kurallar var, öncelikle dukan kitabını okumalısınız, (bana kardeşim gönderdi) ve de dukan testini yapmalısınız...

Atak Seyir ve Güçlendirmeden oluşan bir diyet
Adım adım ne yapmanız gerektiğini anlatan bloglar var, 
biri burada çok sempatik adım adım okuyabilirsiniz..

Benim atak evrem 3 gündü, teste göre 1200 vermem gerekiyordu, benim regl dönemime denk geldiğinden mi bilmem ben 1600 verdim başlangıç için çok iyi motive oldu bana..

Şu an Seyir 4. günümdeyim, yavaş yavaş hem gözümü hemde karnımı doyuracak tarifler deniyorum, asla aç kalmamaya dikkat ediyorum, mutlaka günde 2 litreden fazla suyumu, yeşil çayımı ve doğuşun mistik çayımı,  ofise ayran süt filan aldım, acıktığımda içiyorum.
Seyir bir gün saf protein, 1 gün de sebze protein şeklinde devam ediyor ama mutlaka proteini fazla olacak şekilde yemelisiniz...
Kendime özel olarak bir not defteri aldım, ne yiyip ne içtiğimi yazıyorum, dukan tariflerini not ediyorum, ve de 2-3 günde bir tartılıp ne kadar yol katettiğimi görüyorum...

Bu diyetin olmassa olmazı yulaf kepeği mutlaka günlük hakkını yemelisin, atakta 1,5 yemek kaşığı, seyirde 2yk olarak artıyor, ben genelde mikrodalga ekmeği olarak tüketiyorum...
Ve de bol protein... Et sevmiyorsanız hiç başlamayın bence...
Ara ara uyguladığım tarifleri yazarım ama İlkay'ın dukan lezzetleri adında harika bir blog var, diyet yapmayanı bile imrendirecek tarifler, mutlaka incelenmeli...

Bu doğuşun mistik çayı gerçekten çok lezzetli, vanilya aromolı


Çalıştığım için öğle yemeklerini dışarda yiyorum, bu bazen ızgara ya da tavuk şiş oluyor, bazen et haşlama, bazen ton balığı yiyorum yağını iyice süzdürdükten sonra, yanında light kola ya da light ayran (ben süt ürünlerinde light kullanmıyorum pek, normal tüketiyorum)

Bu dün ki öğlen menüm sp günümdeydim, domateslerin hepsini biberin ve maydonozun yarısını yedim...


Dün akşam eve giderken marketten ayıklanmış hamsi aldım, şu an balıkçılarda normal ayıklanmamış  kilosu 7tl civarinda olması lazım, ben 1 kilosunu 9,5tu sanırım, temizlenmiş tertemiz hemen 2 damla zeytin yağı damlatıp peçeteyle tavayı yağladım, hamsileri dizip kısık ateşte ağzını kapayıp çözülmesini sağladım, salınan suyu döktüm, sonrada pişene kadar alt üst çevirdim biraz tuzladım, harika oldu, sp günüm yani sebze protein günüm olduğu için taze soğan ve brokoli ekledim, yanında da biraz kola içtim, kolanın hepsini bitirmedim bile, acayip doydum :)


Meyve şekeri ve tatlı tüketmediğimiz için diyet boyunca ara ara canım tatlı isteyebilir, bunun için direnmek yerine diyette serbest olan tatlandırıcı aldım, mısır nişastası biraz süt ve çok az kakao ile puding yapıp yiyorum :) Böyle ürünleri çok tüketme taraftarı değilim serbest diye, ama haftada 1 mesela dukenella yapıp yenebilir :)


1 posta sığdırılacak bir şey değil, ara ara yazarım, verilecek çok fazla kilom olmadığı için az az gidiyor ama yılmak yok :) devam, yaz geliyor :) Denemek isterseniz yazdığım linklerden faydalanabilirsiniz...

Seyir evrem 72 gün sürecek, toplamda 15 kilo gidecek teste göre ama bakalım :)
Bende sorun bölgesel(canı çıkasıca basen :D ) olduğu için birazda spor yapmalıyım yanında, şu anda yeşil elbiseli halimden 3 kilo fazlayım, ama benim resimde görünmeyen basenleri eritmem lazım :)


Sizde öncesi sonrası resimleriniz olsun istemez misiniz?

Öyleysee!!!
Hayallerinizi
Ertelemeyin,
Üşenmeyin
Vazgeçmeyin!!!

Sevgiler
Darkolive

19 yorum:

  1. Oncesi sonrasi resimleri inanilmaz! Azmini takdir ettim boyle devam et 36 beden olmaman icin hic bi sebep yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimm
      yok 38de kalayım ben yeter bana :)

      Sil
  2. dukan diyetini daha önce duymuştum canım biraz araştırıp bende denemek istiyorum. biliyorsun bi ara diyet yapıyordum sağlık problemi nedeni ile ara vermiştim sonra devam etmeye başladım. şuan 3,5 kilo verdim ama çok ağır ilerliyorum bu durumda beni çok üzüyor. benimde problemim popo ve basen :( spor yapmaya malesef zamanım yok çalıştığım için ahh ahh biraz uzattım dertliyim ama kusura bakma canım, allak kolaylık versin en kısa zamanda kurtuluruz inşallah kilolardan öpüldün azimli arkadaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet verdiğin emeğin karşılığını alamayınca tartıda insan çok üzülüyor
      bunu benden iyi bilemez herhalde kimse
      bende çalışıyorum öğlenleri balık tavuk et haşlama gibi şeyler yiyorum dışarda
      akşamları da pratik şeyler hazırlıyorum resimlerdeki gibi
      kaç kilosun bilmiyorum ama alıştığın kilodan biraz fazla olunca insanın kilosu ruh haline inanılmaz yansıyor
      bir sağlık problemim yok bol protein yerim meyve ve şeker tüketmeden yaşarım bol su tüketirim diyorsan hiç bekleme başla bence... :)

      Sil
    2. arkadaşlarım kilo konusunda abarttıgımı söyleselerde ben kendimi bu şekilde mutlu hissetmiyorum, en kısa zamanda doğum öncesi kiloma dönmeyi hedefliyorum şuan 8 kilo fazlam var. bu diyete başlamam en doğrusu galiba, teşekkür ederim canım :)

      Sil
  3. Merakla bekliyorum sonucu :) 15 kilo verirsen kaç olacaksın peki hedef kaçtı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi 2,5 ay var bakalım dayanabilecekmiyim
      çok güzel tarifler var ama meyvenin yerini hiç bir şey tutmuyor :)
      tamam sonucu paylaşıcamm :) hedef yumuşatmış hali 57 :) şu an 67 kiloyum

      Sil
  4. ayyy acayip gaza geldim ama ben diyet yapamam ki az yerim okey ama bir diyete bağlı kalamam :(
    ama Allah sana kolaylık versin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa niye yapamıyormuşsun bakayım :)
      biz yemiyoruz bizim suçumuz ne :D
      şaka bir yana çok teşekkürler

      Sil
  5. canım benım senın ıcın bır devrım sankı o resım tebrıkler
    ama dukan dıeytını yaptım ve fazlaısnı gerı aldım oyuzzden tavsıye etmıyorum cok hızlı kılo verılıyor kabul ama bırakınca hoop ıkı katı *-* genede sen daha ıyı bılırsın sevgılerımşe*-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bu diyet pek hata kaldırmıyor
      başta onu kabul ederek başladım zaten
      yiyerek mutsuz olmaktansa
      yemeyerek mutlu olmayı seçtim
      çünkü ciddi derecede canımı sıkmaya başlamıştı ki yazın daha da çekilmez olur
      şimdiden önlemimi almak istedim
      2 hafta kadar porsiyon küçültmeyi denedim
      azıcıktan bişiy olmaz, yarın yemem diye diye olmadı
      şu an için mutluyum
      bakalım zaman ne gösterecek, hırslıyımdır kolay vazgeçmem biliyorsun :)

      Sil
  6. Ben de daha önce Dükan diyeti yapıp 2,5 ayda 9 kilo vermiştim. Şimdi ise doğum sonrası kilolarımı vermem gerek. Ama emzirdiğim için ertelemek zorundayım. Sonrasında hemen bir Dükan :)
    Sevgiler ve bol şanslar...

    Not: Bu arada Dükanın korkulacak bir diyet olmadığını gayet güzel anlatmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet emzirirken yapma
      bende diyete emzirmeyi bırakınca başlamıştım :)
      2,5 ayda 9 kilo çok ideal ve sağlıklı
      çok teşekkürler

      Sil
  7. ben 17 kilo verdim dukanla. istediğiniz kiloya düşüyosunuz hem de aç kalmadan daha ne olsun.güçlendirmeye geçtim yeni.iyi gidiyor.ne kadar protein tüketirsen o kadar iyi veriyosun kiloyu.kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  8. azminiz için sizi takdir ederim :) bende hiç diyet yamadan zayıfladım nasıl olduysa şu an 36 38 beden arasında 55 kg kadarım:)
    http://minikcadiela.blogspot.com.tr/2013/10/once-sonra.html benim zayıflama yazım burada.

    YanıtlaSil
  9. hayırlı olsun..dikkat et bak,benim gibi 45 kiloya düşme :)))

    YanıtlaSil
  10. ;Hadi hayırlısı olsun canım! ^^

    YanıtlaSil
  11. Beni de cok cezbediyor bu dukan amcanin sinirsiz yeme olayi.hem de belli bir surede hedeflenen kilonun verilmesi de cok guzel.ama benim acimdan caydirici tek etken bana ayri evdekilere ayri yemek pisecek olmasi.offf o darlar beni;)) ama sen devam et canim bakarsin ben de baslarim.o gitmeyen 5 kilo ve cani cikasica basen bende de varrrrr:((

    YanıtlaSil
  12. İzlemcim 15 kilo vermeye bence gerek yok.yarisini bile versen harika olursun çok zorlama kendini .

    YanıtlaSil

google hesabınız yoksa NAME/URL yazan kısma isminizi yazıp URL'i boş bırakarak yorum bırakabilirsiniz.

yorum için teşekkürler...

Thank you for your comments...