darkolivee@gmail.com

8 Mart 2012 Perşembe

Kadınlar günü, Fetih 1453 vol :12ve semt pazarları 3'ü bir arada :)

Herkese Selam
Öncelikle tüm hemcinslerimin Dünya kadınlar gününü kutluyorum, kadınlar günü nereden çıktı, neden heryerde aynı tarihte kutlanıyor herkes bunu biliyordur artık ama!!  ben gene de yazmak istedim, şahsen ben daha 2 sene önce öğrendim :) daha öncesinde hiç araştırmamıştım açıkçası...

 8 Mart 1857 tarihinde ABD'nin New York kentinde 40.000 dokuma işçisi daha iyi çalışma koşulları istemiyle bir tekstil fabrikasında greve başladı.Ancak polisin işçilere saldırması ve işçilerin fabrikaya kilitlenmesi, arkasından da çıkan yangında işçilerin fabrika önünde kurulan barikatlardan kaçamaması sonucunda çoğu kadın 129 işçi can verdi. 

İşçilerin cenaze törenine 100 bini aşkın kişi katıldı.İlk yıllarda belli bir tarih saptanmamıştı ve değişen tarihlerde fakat her zaman ilkbaharda kutlanıyordu. Tarihin 8 Mart olarak saptanışı 1921'de Moskova'da gerçekleştirilen 3. Uluslararası Kadınlar Konferansı'nda gerçekleşti. Birinci ve İkinci Dünya Savaşı yılları arasında bazı ülkelerde kutlanması yasaklanan Dünya Kadınlar Günü, 1960'lı yılların sonunda Amerika Birleşik Devletleri'nde de kutlanmaya başlanmasıyla daha güçlü bir şekilde gündeme geldi. Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, 16 Aralık 1977 tarihinde 8 Mart'ın "Dünya Kadınlar Günü" olarak kutlanmasını kabul etti. Birleşmiş Milletler'in sitesinde günün tarihine ilişkin bölümde, kutlamanın New York'ta ölen işçilerin anısına yapıldığı yazılmamıştır.

kaynak :  wikipedia


Dün akşam Ege'yi anneme bırakıp(kayınvalidem) babamla(kayınpederim) Sinemaya Fetih filmine gittik, beni tanıyan bilir, milliyetçi duyguları çok yoğun olan biriyimdir ama film bana zayıf geldi yaa, yani savaş sahnelerinde olsun ikili kılıç oyunlarında hep bir amatörlük vardı, ben sinemaya çok düşkün biri olarak, hiçbir filmi ıncını cıncını eleştirmem, ama bu filmden beklentim çok yüksekti, ben ellerin sonu kaybedilmiş olsada 300 spartalı filminin 1 hafta etkisinde kaldım, bu nedir yaa, gerçekten Türk sinemasının çok yol katetmesi lazım, yakışmıyor yani, ne tarihe ne ülkemize :((

karakterlere deyinecek olursak Ulubatlı Hasan,




Top dökmede usta Ulubatlı hasan'ın sevgilisi 

 Mehmet handan daha ön plandaydı, Mehmet hanı canlandıran oyuncu Ozan Çobanoğlu


 cuk oturmuş karaktere, sert mizaçlı, ağır başlı, karizmatik ben çok beğendim.Aşk sıfırdı ama, şimdi insan ister istemez muhteşem yüzyıl dizisiyle de kıyaslamalar yapıyor :), kıyafetler biraz sönüktü, sadece ama sadece fetih sırasında yaşananlar vardı, artık herkes izlemiştir zaten, biz İzmirde ilk gün gitmek çok istedik ama bebeğimiz olduğu için bırakacak kimse olmadığı için çok geç kaldı, dün akşam boşluğumuzda babamla izleme fırsatı bulduk, ama izlediğime hiç pişman değilim, mutlaka gidin görün, işin tekniği-görselliği bir yana emek verilmiş, ecdadımızın neler yaptığını görün, İstanbula gittiğimde ilk işlerimden biri o surları sarayları ziyaret etmek olucak :)
(Sultan Mehmet Han'ın oğlu şehzade Beyazıt)
Babasına ilk kez sarılıyor...

Film böyleydi, izleyenlerle yorumlamayı çok isterim :)
Çok güzel bir karikatür vardı, çok aradım ama bulamadım :)
İki sevgili cafede oturuyorlar, oğlan diyor ki, dün akşam fetih filmine gittim, en sonunda İstanbul'u fethediyorlardı, kızda kızıyor bağırıyor yaa niye söylüyorsun sonunu, bütün süprizi kaçtı diyor :)) hah
Umarım izlemeyenlerin süprizini kaçırmamışımdır :)))

Bu arada semt pazarları kapatılıyormuş, çok şaşırdım çok üzüldüm, yaklaşık 1 senedir pazara gitmiyorum ama (evimize çok yakın bir marketten alıyorum) Türk milletinin kültürüyle çok örtüştüğünü düşünüyorum. Bu işten ekmek yiyen, ev geçindiren  insanları da unutmamak lazım, kestirip atmakla olur mu?
Ben hiç pazar kurulan bir sokakta oturmadım, eksilerini hiç bilmiyorum ama ne bileyim üzüldüm...
Fetih filminde de pazar kültürüne yer verilmişti, bikaç sahne pazarda geçiyor...
Umarım kısa zamanda bir çözüm bulurlar...

Sevgiler
Darkolivee

9 yorum:

  1. Film hakkında senin düşündüğün gibi düşünüyorum tamam muhakkak emek var ama o kadar basit bir senaryo o kadar basit hatalar varki ya kızın saçının peruk olduğu dahi anlaşılabilecek tarzda çekilmiş Fatih rolünü ne ihtişamla oynayacak aktörlör varken filmin kahramanı Fatih olmalıyken bence Ulubatlı Hasan rolü ön plana çıkmıştı oynayan bence güzel oynadığı içinde benim daha çok dikkatimi çekti.Gerisi sadece efektti İnan Muhteşem Yüzyıl dizi olmasına rağmen buna bin basar o kadar beğenmedim ve etkisi olmadı filmin benim için.
    Pazar konusunda da malesef seninle hem fikir değilim çünkü geçiş güzergahlarını çok etkiliyor bu pazarlar hemde düzensiz bir görüntü çünkü çilesini evime yakın bir yere pazar kurulduğu için biliyorum. Sonuçta bence bir düzen olacak. Kapalı bir mekanda insanlar pazar tezgahlarını açacaklar haftanın hergünü açık olacak zaten şuanda da pazarcılar pazar tezgahları için komisyon veriyorlar o zamanda verecekler birşey değişmeyecek aksine karda kışda yağmurda çamurda çalışacaklarına kapalı mekanda satışlarını yapacaklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o peruk neydi yaa :(
      sen yazınca canlandı gözümde, filmi seyrederken kafamdan notlar almıştım unutmayayım diye, biri de burdu :(
      gerçekten dizi, filmin çook önündeydi :(

      pazar konusuda şöyle, bu sabah kahvaltı ederken bi haberlere bakim dedim, foxda Fatih Portakalın programına pazarcı bir hanım bağlandı, inan o kadar etkiledi ki beni, ama tamamen kapanacağından ekmeksiz kalacaklarından bahsetti, tam detayları bilmiyorum, eğer bu düzenleme dediğin tarzda yapılacaksa elbette güzel, ama herkes farkında değil mi neden ağlıyorlar pekii?

      Sil
  2. İzlemcim öyle tapılacak bir yanı olmasa da filmi gene de beğeneceğini düşünmüştüm, yanılmışım :)
    Hatalar fazla tabi en başta o aşk gereksizdi, Ulubatlı Hasan fazla anlatıldı. Fatih sultan mehmedin en bilinen, harika sözlerine yer verilmedi. Ama demişsin ya çok yol katetmemiz gerek, işte tam da bunun için ben destek gerektiğini düşünüyorum. Destek verilmeli ki daha iyileri yapılsın.
    Geçenlerde en iyi çıkış yapan filmler listesini gördüm, fetihten sonra recep ivedik geliyordu :(
    Biz bu haldeyken böyle bir filmin, bunca hatasına rağmen çıkması bile mucize...

    Pazarlarda tamamen kaldırılmıyormuş yavrum, onu yapamazlar zaten o kültürü seven insanlarız zannetmiyorum tamamen bitirebileceklerini, burada bizim pazar yerimiz var belli bir alan öyle yapacaklar her yeri, caddede sokakta pislik kalmayacak ertesi güne, daha güzel bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yaa :(
      olumsuz yorumları okuyunca çok üzülmüştüm, daha çok izlemek istedim filmi ama gerçekten efektler olsun seneryo olsun çok sönüktü, beni bilirsin inan hayal kırıklığına uğradım yaa, film için değil bu film neden böyle diye 2 damla yaş süzüldü gözümden :) delimiyim neyim:)

      Recep İvediği severim la ben :) ikisinin aynı katagoriye konması tabiki olmamış :) off yaa

      Ya sabah Fatih Portakalın foxdaki programını izledim, işte marketler kazandı semt pazarları yok oluyor filan, pazarcılar bağlandı bir ağladılar ne oluyoruz lan dedim bende üzüldüm, aslında madur da olmazlar böylelikle, sergisine verdiği parayı yeni pazarda da verirler, anlamadım ben bu işi :((

      Sil
  3. senin de kadınlar günün kutlu olsun tatlım.ben filme gitmedim senin yorumlarının benzerlerini duydum çevremden:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. off gülümsecim yaa, böyle mi olmalıydı yanii :((

      Sil
  4. fetihi ben çok begendim nedense. acemi mi değil mi bilemem ama turk sinema tarihi çaısından degerlendirince daha kalitelisi henüz yapılmadı. dünya sinemasından bakınca elbette daha cok yolu var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlım Türk tarihi açısından değerli tabiki, ama bu kadar basit işlenmemeliydi, koskoca hükümdar çok arka plandaydı, Sultan Mehmet'ten bahsedeceklerine Ulubatlı hasanla sevgilisini izledik bol bol :(((
      Keşke bu bunun kopyası söylentilerine kulak tıkayıp bir daha çekseler :(
      çok teşekkür ederim güzel yorumun için...

      Sil
  5. Tatlım film hakkında ben de oldukça olumsuz şeyler duydum o yüzden tercihimi oscar filmlerinden yana yaptım, dvdsini izleyebilirim ama bu kadar basit hatalar yapan bir filmi sinemada görmesem de olur. Semt pazarlarına ben de çok üzüldüm, Türk insanı ile özdeşleşmiş bir şey pazarlar eski köye yeni adet başka bir şey değil cidden :(

    YanıtlaSil

google hesabınız yoksa NAME/URL yazan kısma isminizi yazıp URL'i boş bırakarak yorum bırakabilirsiniz.

yorum için teşekkürler...

Thank you for your comments...