darkolivee@gmail.com

10 Aralık 2013 Salı

Santa Iras Restorant ve Sunturas Yaylası...


Herkese Selam

Hafta sonu gezmeye doydum demiştim bir önceki postumda, işte sizde şimdi izlemeye seyretmeye doyacaksınız, sizi inanılmaz güzellikte el değmemiş bir yere götüreceğim.

Adı Sunturas Mersin'in bir yayla köyü, Mersin Silifke yazın aşırı sıcak olduğu için yüksek kesimlerde yerleşim yerleri mevcut, yazın herkes yayla evine kaçar, çok da iyi yapar, ya klima altında oturacaksın, ya ellerin nene eli olana kadar denizden çıkmayacaksın, ya da  buharlaşacaksın başka yolu yok :)

2 hafta kadar önce annem arkadaşlarıyla bir gezi olduğunu gelmek isteyip istemediğimi sordu, kültür gezisiymiş, Silifke öyle biryer ki, nereye kafanızı çevirseniz tarihi bir kalıntıya rastlıyorsunuz, onu da sonraki postta anlatacağım, önce bi karnımızı doyuralım da :)
Sürekli önünden geçtiğim tarihi yapıtların geçmişini öğrenmeyi çok istiyordum zaten...

Eşim 1 aydır haftasonları çalıştığı için, evde oturup halı koltuk silip, klasik ev hanımına bağlamıyım annem, bende geliyim dedim, zaten annemin maşallah öyle uyumlu bir grubu var ki, hepsi atom karınca :)
Sözde Ege'yi de götürecektim ama hava aniden soğuyunca Ege'ninde isteği doğrultusunda dedemize bırakıp annemle 2 otobüs insanın arasına karışıverdik :)

Önce çevremizdeki tarihi yerleri gezdik, sonrada Mersin'den yaklaşık 50km yukarıda Torosların eteğinde dört bir tarafı alabalık havuzlarıyla çevrili Santa Iras restoranında bulunduğu Sunturas köyüne gittik...

Yol oldukça virajlı, yılan gibi kıvrıla kıvrıla ilerledi otobüsümüz, hava buz içerisi sıcak çok güzel bir yolculuktu...


Sunturas eski adıyla Santa Iras anlaşılacağı üzere eski bir hristiyan köyüymüş, Köyün adı Sunturas olarak değişmiş ama, şu an hizmet veren restoranın adı Santa Iras...

Önceden rezervasyon yaptırdığımız için işletme sahibinden okkalı bir azar yedik nerde kaldınız diye, çünkü ateşi kömürü ekmekleri salataları ona göre hazırlamışlardı, yolda oyalandığımızı, her şeyin harika olduğunu söyleyerek kendimizi affettirdik :)

Kömür öyle güzeldi ki, az sonra pişecek bıldırcınlara balıklara kavuşmak için sabırsızlanıyor gibiydi...



Üst kat direkler üzerine inşaa edilmiş manzarayı hiç kesmeyen heryeri cam, ortasında devasa kapalı bir kuzine olan yaklaşık 300 kişilik bir salondan oluşıyor, o kadar yolu gelmeye kesinlikle değer, hertaraf kivi ağacı, ilk kez kivi meyvesini dalında gördüm mesela...



Torosların zirvesinde her tarafı cam bir salonu ısıtan devasa şömine kuzine arası bir soba :)
Sıcaklığını siz tahmin edin, yemekten sonra tadını çıkardık :)


Vadinin biraz aşağısında kocaman bir şelale de var


Yavru balıklar...

#anıyakala :)






Ben etrafı keşfe çıkmışken yemeklerimiz salatalarımız hepsi masalara yerleşmiş, annem bıldırcın istedi ben de hergün yesem bıkmayacağım balık, ahhh halaa ağzım sulanıyor inanın acayip ikiside lezzetliydi..

Bizim menü şeklinde anlaşıldığı için
seçeneklerimiz
balık
bıldırcın 
tavuk ızgara 
tatlı
meyve 
çay idi
ayrıca humusu da çok lezzetliymiş, 
deneyebilirsiniz...

Ben balığa limon sıkmayanlardanım, eğer balık çok lezzetsiz ise o zaman koyarım, limon sıkınca balık lezzetini alamıyorum, zaten İzmir'lilerin bir özelliğiymiş bu :)


Ahhh karnımız doydu, üzerine cennet meyvesi denilen cevizli hurmadan ikram ettiler, ben pek sevmediğim için yemeğin hemen üstüne bişiyler yiyemediğim için yemedim.. Ama güzelmiş..


Dışarda bol bol ağacı olan kividen tattım 
çok lezzetliydi

İşte kiviler
ben bunları ağaçta yetişiyor zannetmiştim, ama üzüm gibi çardak şeklindeymiş :)



Tüm yorgunluğunu kuzinede çatırdayan odunlara devretmiş Darkoyu görüyorsunuz
kaç bardak çay içtiğimi hatırlamıyorum, tam yumuşacık bir battaniyeye sarılıp şekerleme yapılacak yer :)


Grubumuzun yaş ortalaması 60ın üstünde olduğundan şelaleye gidemedik


aman tansiyon ilaçlarım, romatizma kremlerim diye diye
ona rağmen gezmekten geri kalmazlar maşallah bin kere :)
Çaktırmayın ama  bizde çok yorulmuştık :)

Mükemmel bir geziydi
Tekrarı için sabırsızlanıyorum :)
Santa İras adını  unutmayın
fırsatını bulursanız mutlaka gidin
Zaten internet siteleri var


eee kimler gelmek ister, el kaldırsın :)

Ayrıca yılbaşı çekilişime katılmayı unutmayın

Sevgiler
Darkolive

10 yorum:

  1. ne güzeeel. doğada olmak gibi var mıı.
    not aldım burayı. hiç duymamıştım.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikleee harikaydı
      duymaman normal çok tepede pek kimsenin bilmediği bakir bir yer
      ama nefis görmelisin :)

      Sil
  2. Ahhh offf bu diş ağrımın üzerine o şömine keyfi ne de güzel giderdiii.,
    Orada olaydım benimde ağrımazdı dişim..Bidahaki sefere sizleyim ona göre. Yaşım tutuyor çünki:))
    Sefan olsun canım..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh kıyamam diş ağrısı fenadır bilirimm :(
      gel ben götürürüm seni :)

      Sil
  3. ya harika bi gezi olmuşş darkolivee bayıldımmm

    YanıtlaSil
  4. süpermiş vallahi okurken bayıldım belki kısmet olur bende giderim birgün oralara gelirsem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki neden olmasınnn
      hayat böyle güzel düşleyerek hayal kurarak onları gerçekleştirerek :)

      Sil
  5. Amazing place. Views are wonderful

    xx

    YanıtlaSil

google hesabınız yoksa NAME/URL yazan kısma isminizi yazıp URL'i boş bırakarak yorum bırakabilirsiniz.

yorum için teşekkürler...

Thank you for your comments...