darkolivee@gmail.com

6 Eylül 2013 Cuma

Tavada Yağsız Tavuk Izgara


Herkese Selam

Haftanın son iş gününden (Cumartesi çalışanlar kazana düştü :D ) sevgilerimi gönderiyorum güzel gönül dostları :D 

Dün eşimle bir işimizi halletmek için dağ bayır gezdik, radyoda sadece Türk sanat müziğinin en yavaş versiyonları çalıyordu, normalde Müzeyyen Senar Zeki Müren vs. çok severiz ama bu kadar mı ağır olur dünkiler, dümteka dümteklicektik az daha :D

O programı sunan bayık sesli teyze modundan çıkın hemen hadi

Son zamanlarda elimden düşmeyen çok pratif bir önerim var, bilenleriniz çoktur elbet ama, bilmeyenler ve bugün ne pişirsem diye krize girenleri daha öğle saatlerinde ne bişirsem  dertten kurtarayım :D

İster baget alın ister açılmış but, ben eşimle sadece ikimiz için yapıcaksam eğer fırını 1 saat boyunca çalıştırıp açlıktan kedi gibi fırın etrafında dolanmak istemediğimden, ızgara gibi yağsız seramik tencerede yapıyorum...

Butumuzu açık değil ise, maharetli ellerimizle açıyoruz, tavaya yağ koymadığım için derisini çıkarmıyorum, kendi yağıyla pişip sonra derisini çıkarıp yemiyorum (normalde çok severim kızarmış deri, nasıl bir mide varsa bende de sevmediğim bişey yok ) 

Konumuzdan sapmıyoruz, bu knorrun tavuk çeşnisi mangal lezzeti ve sarımsaklı çeşniye bayıldık, sarımsaklı olanı  fırında yapmıştım, acayip sulu yumuşacık tavuklarınız oldu...


Tava dedim ama seramik minik tencerem var bir tane, teflonların pabucunu kesinlikle dama atacak cinsten, almayana şiddetle tavsiye ederim, 1 tane bulunsun elinizin altında, tavasınıda alıcam, şimdilik bununla idare ediyorum...Üzerine hafif yada yoğun isteğinize kalmış çeşniden atın, tuzu biraz belli seviyorsanız biraz tuz ve k.biber ekebilirsiniz, sonra pişmeye bırakın...


Dün akşam dışarda yemek istemedik, eve geldim hemen ellerimi yıkayıp baharatladım attım ocağa, üstümü değiştirene kadar bir tarafı pişmişti, tavukları çevirdim, domatesi yoğurdu tabağı hazırlayana kadar pişti, nar gibi kızarıyor, biraz inceltin butları yanlız, löng diye bütün koymayın :)

Ahhh ahh nerde o eski tavuklar, rahmetli dedem alır annanem düdüklüye koyardı 1 saatte daha çatalı kırardı, şimdikiler yarım 15dk da bişiyor :(

Üzerine biraz maydonoz kıydım
1 dilim tam buğday ekmeğimi  tost makinasında kızarttım...


Off Offf tabağa gelll
Babanda mı ahçıydı be Darkoo diye diye kendimi sevdim keyifle yedik :D
Eşim bile iyiki dışarda yememişiz dedi, ama yok öyle yağma dedim :D
Hepsinin yeri ayrı :D

Fotoğraf makinam arabada kalmış, telefonla çektim zaten açlıktan yerleri tırmalıyorduk artık :D
Fırında yaptığımda fotoğraf makinamla çekerim, siz birde o zaman görün bu tabağı :D


Özellikle çalışan bayanların işine yarayacak pratik bir tarif
sadece k.biber tuzla da olur ama bu bambaşka bir lezzet oluyor
herşeyin organiği olsun hazır sos hazır baharat yemem gibi bir takıntım olmadığı için ayıla bayıla yiyoruz ...

Organikçiçerden az yaşayıveririz bizde napalım :D

Sevgiler
Darkolive

18 yorum:

  1. Bu akşam bizde de tavuk var bir de evimi seviyorum dan Nilgün Hanım yanına frik pilavi yapmış, Hemen bende yapayım dedim..Bloglar sağ olsun bugünkü akşam yemeği tamam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz bu ara diyet modunda olduğumuz için pilav filan yapamıyoruz yanına
      frik pilavı çok severim bende
      bloglar kesinlikle çok işe yarıyor fikir açısından

      Sil
  2. Bende bunu bir de fesleğenli olanı denedim ikiside harika oluyor. Tavada yapmamıştım ama, bir deneyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavada çok çabuk pratik oluyor Ebruşum
      dene mutlaka

      Sil
  3. Ah bu tavuk yeee beni diye bağırıyor.. Nasıl güzel görünüyor. Yok ben bilmiyordum bu tarifi ve öğrendiğim çok çok iyi oldu..:))
    Ellerine sağlık diliyorum arkadaşım..:))
    Selam ve sevgiler..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ee gell hadiii :)
      aaa dene mutlaka bayılacaksın :)

      Sil
  4. süper görünüyor canım.bende tavada yaparım ama çeşnili hiç denememiştim.yarın için tavuk almıştım birde çeşni alıp deneyim.bu arada böle aktiflik maşallah diyorum sana :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eheheh o çeşnileri eksik etme mutlaka mutfaktan
      çok işe yarıyor tatlım
      çok teşekkürler

      Sil
  5. şekerim valla ben bunu fırında yapıyordum torbada ama bu hem daha sulu hem de daha lezzetli olacak gibi, seramik tava zaten yağsız ızgara kıvamında pişiriyor çok seviyorum o tavaları ben. Bide böyle deneyim ellerine sağlık!
    öpüldün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet süper oluyor
      bizimde kurtarıcı yemeklerimizdendir
      birde tavada dene daha pratik oluyor
      özellikle çok acıktığın zamanlar..

      Sil
  6. Bu çeşniyi denememiştim ama başka çeşnilerle yaptığım bir tavuk yemeği bizimkilerde mangalda olmuş gibi severler. Bir de bunu deneyim bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene tatlım dene
      bayılırlar kesinlikle
      oldukça lezetli ve kokusu muazzammm

      Sil
  7. Cesaret edip deneyememiştim bu kadar güzel oldugunu görunce hemen deneyecegım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Bizde alışverişlerimizde katkı maddesi var diye hiç böyle hazır sos vs gıdalardan almayız, sonrada evde yemek yok diye dışarda çok daha zararlı şeyler yeriz:)) sizinki daha iyi fikir kanımca, yemek pişirmekten ve tüm ev işlerinden nefret eden, evde tembel, alışverişte çalışkan biri olarak :) tavsiyeni çok beğendim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah o herkesde biraz vardır biliyormusun, dışarda en kalorili en zararlı şeyleri yeriz
      alışverişte aman o değil bu değil şu hiç değil deriz :)
      dene bakalım sonucunu yaz mutlaka :)

      Sil
  9. Seramik tavanın markası ne? Ben de almak istiyorum bu tavalardan. Araştırıyorum bu nedenle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimki mehtap
      kesinlikle yağsız herşeyi süper pişiriyor
      tavsiye ederim

      Sil

google hesabınız yoksa NAME/URL yazan kısma isminizi yazıp URL'i boş bırakarak yorum bırakabilirsiniz.

yorum için teşekkürler...

Thank you for your comments...