darkolivee@gmail.com

1 Ağustos 2013 Perşembe

Kolay Patates Mantısı (Resimli)


Herkese Selam

Arada bir pratik, veya sürekli yaptığım yemekleri, alternatifleri yayınlamayı çok seviyorum, ayrıca yayınlayanlara bakmayı  da çok seviyorum :) 

Çalışan evli çocuklu mutlu bir bayaaan olduğum için :D  pratik şeyler her zaman için öncelikli tercihlerim, yani bi güveç harmanlayıp 2 saat ağır ateşte onun pişmesini beklemem mümkün değil :)

Dün bi sitede denk geldim yapımına, aaa dedim patates var kıyma var yoğurt sarımsak da var, eee nee duruyorsunnn patates mantısı yapsana diye şarkı tutturdum :D

Dünden kalan boynu bükük yemeğime bu patates çanakları muhteşem eşlik etti :)

Ben patatesleri soyup yıkayıp doğrayıp öyle haşlıyorum o zaman hemen haşlanıyor vakit kaybı olmuyor, 

resimlerle anlatmaya çalışayım...

3 iri boy patates, biraz haşlama suyuna koymak için süt, biraz kaşar peyniri  iç harçı için kuru soğan kıyma bol baharat yoğurt sarımsakk

Patatesleri ister bütün isterr benim gibi soyup bölerek tuzlu suda haşlıyoruz, içine biraz süt koyalım sanki o zaman daha lezzetli oluyor.


Diğer tarafta kıyma ve soğanımızı bol baharatla güzelce kavuralım


Patatesleri kontrol edip haşlandıysa süzelim, içine biraz kaşar peyniri rendeleyip ezici ile ezelim
tuzunu kontrol edelim...

Normal elde de açılır ama, ben silikon muffin kalıbı ile şekil vermeyi daha kolay buldum, küçük çerez kasesi ya da su bardağının tabanıyla da şekil verebilirsiniz, yani dış kısmına yapıştırarak, içine koyup çıkmasını beklemezsiniz herhalde canım, yok artık daha neler! :D

acele olduğu için muntazam olmadı, daha serbest bir vakitte yaparsam resmini çekerim...
Zati üstüne yoğurt geliyor boşver :D


yeterli miktarda yaptıktan sonra pişirdiğimiz kıymalı harcı patates çanaklarına olduruyoruz, üzerine süzme yoğurdu biraz sulandırarak sarımsaklı yoğurt döküp
hüpletiyoruz :)


Yaa eşimi size şikayet etmek istiyorum, adam resmin kokusunu alıyor sanki, ne zaman resim çekmeye kalksam elini hemen koyup bozuyor, hadi gönlü olsun dedim, çok beğenmiş yemeğimi :)
Gerçekten çok lezzetli oluyor, 

isterseniz maydonoz da ekleyebilirsiniz, ama benim oğlan maydonoz yemediği için hele ki beyaz bişeyin içinde o yüzden hiç riske girmedim :(


Benim süzme yoğurdum bitmiş, yoğurdu evde yaptığım için kıvamsız kısmı kalmıştı, ama genede yaptık, yoğun kıvamlı yoğurtla daha güzel bir görsel yakalayabilirsiniz!

Kıymam oldukça yağlıydı, tekrardan yağın hiç gereği yoktu, ben bu sefer yapmadım, ama misafir için hazırlarsanız kırmızı biberi yağda biraz yakıp yoğurdun üzerine gezdirirseniz daha şık olur...


Kaşarlı patates çanağında soğan ve baharatlarla harmanlanmış kuzu kıyma, sarımsaklı yoğurt eşliğinde :D :D



Alakasız bir konu

Hepimizin ojelerle ilgili basit pratik formülleri vardır herhalde, benimde ojelerimin ucu çıktıysa ve koyu renkse ve de vaktim yoksa hemen uçlarını aynı renkle tamamlıyorum ya da  farklı bir renkle french yapıyorum, hem çabucak kuruyor, hemde farklı duruyor :)

Bunlar golden rose mat serisinden
gri evde, bordonun numarası 106 watsonsdan almıştım
diğer iki parmağımdaki avon tırnak nailartı




Bugünü kurtardı ee yarın yenileriz artık :D


 Yarın başlayacak hediye çekilişime aşağıdaki neon fıstıklar da dahil olucak tabikii <3


Hem afiyet olsun
Hem bu önerileri deneyin :)

Sevgiler
Darkolive

11 yorum:

  1. eline sağlık cnm. çok hamaratsın.

    YanıtlaSil
  2. Yıllardır dokunmadığım bloguma bıraktığınız yorum sayesinde tanıdım sizi. Patates mantısını çok seveceğime eminim:) ama benim de kilolarım var ve hayattaki en büyük keyfim yemek yemek. hele bugünlerde hiç gücüm yok yeni bir diyet sürecine girişmeye. sizi çok takdir ettim maşaallah. bi gün o gücü toparlarsam desteğinizi isteyeceğim.

    YanıtlaSil
  3. Mantı çok lezzetli görünüyor.
    Tarif için teşekkürler
    Ojeler de kokoşmuş yani:)

    YanıtlaSil
  4. Aynen bize pratik şeyler lazım:)Denemek lazım.ellerine sağlık.çok leziz görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen her çalışanın kurtarıcısı :) pratik lezzetli tarifler

      Sil
  5. adamımsın yahuu:)ilk fırsatda deneyeceğim kuzum teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine sağlık mantı şahane olmuş...
    En kısa zamanda bende deniycem...
    Püre halinde içersirsine süt ve tereyağ denemiştim ama haşlarken hiç denemedim yapmak lazım...
    Ellerine emeğine sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

google hesabınız yoksa NAME/URL yazan kısma isminizi yazıp URL'i boş bırakarak yorum bırakabilirsiniz.

yorum için teşekkürler...

Thank you for your comments...